امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: حضرت علی(ع) بزرگمرد جهان اسلام و بهترین الگو برای نهادینه سازی منش پهلوانی در ورزش کشور است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی نقل از ايرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی روز چهارشنبه در گرامیداشت هفته ترویج منش پهلوانی در جمع جامعه ورزش استان افزود: پیروی از سیره و روش زندگی حضرت علی (ع) به عنوان بزرگترین پهلوان جهان اسلام باید مورد توجه خاص و ویژه ورزشکاران و قهرمانان قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در احادیث آمده است که بر زبان آوردن نام مقدس مولای متقیان حضرت علی(ع) نوعی عبادت است.

حجت الاسلام قریشی افزود: نگاه کردن به اماکن متبرکه ، کعبه مقدس و صفحات قرآن و هر آنچه که عظمت خداوند متعال را به ما یاد بیندازد ، نوعی عبادت محسوب می شود.

وی ادامه داد: نام و یاد حضرت علی(ع) با تقوی ، عدالت ، ایمان به خدا ، مردانگی ، فتوت و منش پهلوانی عجین شده است و اگر بتوانیم سیره آن حضرت را جامعه ورزشی کشور نهادینه کنیم ، دیگر شاهد هیچگونه بی اخلاقی و حرکات غیر ورزشی نخواهیم بود.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی همچنین گفت: تدوین برنامه های روزشمار هفته ترویج فرهنگ منش پهلوانی باید از نظر کیفی و عملکردی تاثیر گذار باشد.

وی افزود: توجه به کارهای فرهنگی و پهلوانی در ورزش امری بسیار واجب و ضروری است که در این راستا نواقص زیادی به چشم می خورد و نیازمند توجه بیشتر است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: توجه به رشد و توسعه فرهنگ پهلوانی در کنار ورزش قهرمانی خواسته به حق مردم است.

عبدالله چمن گلی اظهار کرد: هر جا که سخن از پهلوانان ورزشی به میان می آید ، تمام اذهان به سمت افراد معتمدی معطوف می شود که ضمانت حفظ امنیت جان و مال و ناموس مردم را بر عهده داشتند که امیدواریم این مساله همچون گذشته پررنگ شود.

وی افزود: توجه به توسعه اخلاقمداری و ترویج فرهنگ غنی اسلامی از طریق ورزش مهمترین اثر ماندگار منش پهلوانی است.

چمن گلی گفت: هفته ترویج منش پهلوانی برای ما بسیار جدی و مبارک است چرا که اگر فرهنگ پهلوانی در همه رشته های ورزشی نهادینه شود ، دیگر شاهد کارهای غیراخلاقی در آوردگاه های ورزشی نخواهیم بود.

به گزارش ایرنا ، هفته ترویج فرهنگ منش پهلوانی از ششم مرداد ماه امسال به مدت یک هفته همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز گرامی داشته می شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =