بررسی ترانزیت محصولات پتروشیمی ترکمنستان از بندر امیرآباد

با حضور مسئولین کشور ترکمنستان توانایی های بندر امیر آباد در ترانزیت محصولات پتروشیمی و مشتقات نفتی بررسی شد .

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه استان مازندران ، با حضور هیات ترکمنستانی در بندر امیر آباد ، توانمندیها و قابلیتهای بندر امیرآباد جهت تخلیه و بارگیری و ترانزیت انواع کالا مورد بررسی قرار گرفت و نحوه ترانزیت محصولات پتروشیمی و مشتقات نفتی(مازوت ، گازوئیل ، روغن پایه)کشور ترکمنستان از بندر امیر آباد مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد در این بازدید با اشاره به بندر امیر آباد به عنوان تنها بندر نسل سومی در کشور بر دارا بودن این بندر از مجهزترین تجهیزات جهت تخلیه و بارگیری انواع کالا تاکید کرد و از آغاز مجدد ترانزیت سوخت و مشتقات نفتی از نیمه دوم سال گذشته خبر داد .

وی با اشاره به ضريب ايمني بالای بندر امیر آباد جهت ترانزیت مشتقات نفتی و محصولات پتروشیمی با توجه به اراضي وسيع و دور از شهر ، بر وجود امکانات و تجهیزات لازم و به روز تخلیه و بارگیری انواع مشتقات نفتی در بندر امیر آبادتاکید کرد .

مهندس خدمتگزار در ادامه به تجهیز اسکله 7 و 9 به دوش تخلیه و بارگیری مواد نفتی اشاره کرد و گفت ؛ محموله های ترانزیتی از کشورهای حاشیه دریای خزر در بندر امیرآباد تخلیه و توسط تانکرهای حمل مواد سوختی و یا از طریق خط راهآهن سراسری به کشورهای همسایه ترانزیت می گردد .

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از اولویتهای منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد سرمايه گذاري در زمينه ساخت مخازن نگهداری مواد نفتی می باشد ؛ از احداث مخازن نگهداری فرآورده های نفتی با ظرفیت 16200 تن در فاز اول توسط بخش خصوصی در این بندر خبر داد .

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =