وزیر ارشاد در یزد: صندوق هنرمندان را ورشکسته تحویل گرفتیم/ مردم موسیقی هم لازم دارند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در کنار منبر، روضه و حسینیه به موسیقی هم نیازمندیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، علی جنتی ظهر امروز یکشنبه در محل تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع اهالی فرهنگ و هنر یزد با اشاره به عملکرد خود در 21 ماه گذشته در وزارت ارشاد گفت: در ابتدای کار با مشکلات زیادی روبرو بودیم که در این مدت سعی شد مرحله به مرحله و در حوزه‌های مختلف موانع را رفع کنیم.

وی گفت: خانه سینما در ابتدای کار دولت تعطیل بود و برخی از سینماگران می‌گفتند 4 سال یا 8 سال است به وزارتخانه نیامده‌ایم.

وزیر افزود: خوشبختانه در این مدت خانه سینما بازگشایی شد و خیلی از سینماگرانی که سال‌ها بود، فیلم نساخته بودند، انگیزه کار دوباره پیدا کردند.

علی جنتی به حوزه نشر نیز اشاره کرد و گفت: سعی کردیم تا سرعت عمل در مجوزها ایجاد شود بطوریکه به استان‌هایی که توانایی لازم را در این خصوص داشتند، اعطای مجوز نشر کتاب را تفویض کردیم و سعی خواهیم کرد تا پروسه مجوز کتاب تمام الکترونیک شود.

وی گفت: در سال گذشته 72 هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسید که نسبت به سال 92 از رشد 11 درصدی برخوردار بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص درخواست نویسندگان و ناشران برای خرید کتاب گفت: متأسفانه کشور با مشکل جدی منابع مالی روبروست، منابع ارزی ما در خارج بلوکه است و تنها ماهی 750 میلیون دلار را آزاد می‌کنند که بسیار ناچیز است.

جنتی گفت که بخشی دیگری از منابع ارزی خارج کشور نیز به خرید کالاهای اساسی تخصیص پیدا کرده است.

این مقام مسئول به حوزه موسیقی هم اشاره کرد و گفت: وزارتخانه حساسیت‌ها درخصوص موسیقی را درک می‌کند.

وی افزود: در کنار روضه، منبر و حسینیه به موسیقی هم نیازمندیم و نمی‌توان موسیقی را حذف کرد.

جنتی اضافه کرد: باید این امکان را فراهم آورد تا اگر کسانی به موسیقی علاقمند هستند، به نیاز آنان پاسخ داده شود.

وزیر تصریح کرد: البته برخی مشکلات به حواشی کنسرت‌ها بر می‌گردد که برخی با لباس یا آرایش نامناسب در سالن‌ها حاضر می‌شوند که در این خصوص اقدماات مؤثر را انجام می‌دهیم.

وی تاکید کرد: موسیقی هایی که نمایش داده می‌شود و خوانده می‌شود، مذهبی است و لامذهب نیست. شعر، اجرا و ... اجراها کنترل می‌شود.

علی جنتی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون حمایت از هنرمندان و بیمه آنان گفت: صندوق حمایت از هنرمندان در ابتدای دولت ورشکسته بود و حدود 30 میلیارد تومان بدهی داشت.

وی گفت: در حال انجام اقدامات اصلاحی برای حرکت مجدد آن هستیم و امیدوارم نتیجه این اقدامات به‌زودی مؤثر شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درخصوص اعطای مجوز نشریات و مؤسسات فرهنگی هم گفت: وزارتخانه در این خصوص تسریع در صدور مجوزها را در دستور کار قرار داده و تشریفات لازم نیز الکترونیکی شده است.

وی درخصوص تکمیل دو طرح بزرگ فرهنگی هنری استان - فاز دوم کتابخانه امام علی و تالار مرکزی یزد - هم گفت: خوشبختانه این دو طرح پیشرفت خوبی داشته و برای تکمیل آن به 20 میلیارد تومان نیاز است.

در این مراسم سرکار خانم حکمی و آقایان نوید خالصی، پیغمبری، اسفندیاری، ارکان، روشن بخش، قدیریان، مسرت و مطهریان به نمایندگی از اهالی فرهنگ و هنر و مؤسسات به بیان سخنان خود پرداختند.

در این مراسم که باحضور امام جمعه یزد و استاندار یزد نیز همراه بود با اهدای لوح و جوایزی از آقای حسن دانش قاری ممتاز یزدی تقدیر شد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =