وکلای متخلف در البرز تعقیب کیفری می‌شوند

دادستان انتظامی استان البرز با بیان اینکه وکلای متخلف در البرز تعقیب کیفری می‌شوند، گفت: هدف از تشکیل این دادسرای در درجه نخست حمایت از وکلا و نیز تحت تعقیب کیفری قرار دادن وکیلانی است که در تخلف اصرار داشته و مشکلاتی ایجاد می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از تسنیم: شکرالله صفی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اینکه از ابتدای تشکیل کانون وکلای دادگستری البرز به عنوان رئیس هیئت نظارت انتخابات کانون فعالیت داشتم، اظهار داشت: از آن زمان تاکنون تلاش بسیاری برای استقرار دادسرا بر مبنای موازین قانونی و تشکیلات صحیح انجام شد.

وی افزود: هدف از تشکیل دادسرای قانون در درجه نخست حمایت از وکلا و همچنین تحت تعقیب کیفری قرار دادن وکیلانی است که در تخلف اصرار داشته و مشکلاتی ایجاد می‌کنند.
دادستان انتظامی استان البرز بیان کرد: این دادسرا با بهره‌گیری از دادیاران و معاونان زبده، به طور مناسب به پرونده‌ها رسیدگی می‌کند و کمتر پرونده‌ای به تاخیر و تعویق می‌افتد.
وی با اشاره به اینکه دادگاه‌هایی که کنار دادسرا تشکیل شده‌اند از لحاظ آماری دارای وضعیت مناسبی هستند، خاطرنشان کرد: با وجود گذشت مدت زمان کمی از تشکیل کانون وکلا دادگستری البرز، دارای وضعیت بسیار خوبی است، به طوری که هم‌تراز کانون‌های وکلای استان‌هایی است که سابقه فعالیت آن‌ها بسیار بیشتر است.
صفی‌خانی با بیان اینکه متاسفانه هنوز وکالت در مملکت ما به شکل صحیح شناخته نشده است، اظهار داشت: اکثر افراد به وکالت به دید دلالی نگاه می‌کنند، در صورتی که شان وکالت بسیار بالا است.
دادستان انتظامی استان البرز تصریح کرد: در کانون وکلا بخشی وجود دارد که به مسائل فرهنگی از جمله مشاوره به افراد و دستگاه‌‌ها می‌پردازد و این بزرگترین مرکزی است که از نظر فرهنگی می‌توان بر روی آن حساب کرد.
وی تصریح کرد: دادسرای کانون وکلای البرز تلاش می‌کند فعالیت‌های خود را بر اساس خدمت‌رسانی به مردم انجام دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =