هشدار پلیس در زمینه افزایش متهمان جرائم مجازی در سنین پایین/ موبایل خطرناک‌تر از ماهواره

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در زمینه افزایش متهمان جرائم مجازی در سنین پایین هشدار داد و خطر گوشی های هوشمند را به دلیل قابلیت و جذابیتی که دارند از ماهواره بیشتر دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در اصفهان، پیشرفت لحظه به لحظه تکنولوژی در زندگی بشر شاید مزایای فراوانی داشته باشد اما در این میان آسیب‌های این تکنولوژی نیز رشدی قارچ گونه دارد.

در طول کمتر از دو سال گذشته شبکه‌های اجتماعی در سرتاسر ایران حالتی فراگیر پیدا کرد و با توجه به اینکه موبایل در دسترس تمامی اقشار و سنین حتی کودکان قرار دارد به گفته کارشناسان موبایل اکنونی بمبی خطرناک تر از ماهواره مبدل شده است چراکه ماهواره به دلیل فرهنگ خانواده های ایرانی رغم گسترش فراگیری موبایل را هرگز نداشته و نخواهد داشت و همین امر موجب غفلت برخی خانواده ها از آسیب های موبایل است.

در این ارتباط سرهنگ جهانگير كريمی در اولين نشست شورای سیاست گذاري آموزش و پرورش در سال 94 اظهار داشت: کارشناسان پلیس درباره آسیب های جامعه اطلاعات جامع تری نسبت به بقیه افراد دارند و حضور آنها در مدارس و بيان سوژه های واقعی برای دانش آموزان كمک بسياری به كاهش بزه و بزه ديدگی در جامعه داشته باشد.

وي با بيان اينكه طرح مصون سازي دانش‌آموزان از آسيب‌ها با مشاركت كارشناسان پليس از مهم‌ترين موضوعات در دستور كار شوراي سياست گذاري آموزش و پرورش است، افزود: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به آغاز طرح مصون سازی دانش آموزان از آسیب های اجتماعی گفت: آموزش و پرورش بستر بسیار خوبی برای اجرای برنامه های پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی است.

امروز خطر شبكه هاي موبايلی از ماهواره بيشتر است و گوشی های هوشمند به دليل قابليت و جذابيتي كه دارند در حال روا در سنين پايين هستند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اينكه تعداد شكايات و متهمان حوزه جرائم فضای مجازي در سنين پايين نسبت به سال گذشته كمي بيشتر شده است، تصريح كرد: ورود ناآگاهانه به شبكه هاي موبايلی يكي از نگرانی های ويژه خانواده‌ها است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419351

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =