مراجعه آقایان به کارناوالهای مامایی در اصفهان

در حالی قرار است کارناوال مامایی در ۱۰ نقطه اصفهان راه اندازی شود که به گفته مدیر گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مراجعه زیاد مردان به این کارناوالها در طی پنج دوره گذشته بسیار جالب توجه بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین محبوبه والیانی به مهر گفت: امسال برای ششمین سال، کارناوال مامایی به مناسبت روز جهانی ماما در ۱۰ نقطه از شهر اصفهان راه اندازی می شود.

وی افزود: این کارناوال ها با هدف خودمراقبتی بر پا می شود تا ضمن آگاهی بخشی به جامعه، سبب ابتلای کمتر زنان و دختران به بیماری شوند و بتوان پیشگیری را سرلوحه کار خود قرار داده و به ارائه مشاوره و آموزش تشخیص زود هنگام بپردازند.

مدیر گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: کارناوال های مامایی در میادین اصلی شهر اصفهان و اماکن پرتردد مانند میدان بزرگمهر، میدان قدس، میدان جمهوری، محدوده بیمارستان غرضی، سی و سه پل، قائمیه ، زینبیه ، دروازه دولت، میدان خوراسگان و شهرک امیرحمزه مستقر می شود.

وی افزود: در هر پایگاه ۳ ماما و تعدادی از دانشجویان رشته مامایی با استقرار در اتوبوس‌های سیار و چادرزنی، به مراجعه کنندگان ارائه خدمت می‌کنند.

 والیانی گفت: آنچه در شش دوره برپایی کارناوال های مامایی جالب توجه بود اینکه مردان مراجعات زیادی به این کارناوال ها در سطح شهر اصفهان داشتند.

وی بیان داشت: در ارزیابی های اولیه از برپایی کارناوال های مامایی مشخص شد که بیشترین پرسش مراجعین به کارناوال های مامایی و مشکلاتی که در اولویت کار قرار داشت رفتارهای جنسی ،برنامه‌ریزی مطلوب برای فرزندآوری و سرطان ها و به ویژه سرطان سینه است.

مدیر گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در این پایگاه‌ها، در زمینه مسائل مربوط به بارداری، زایمان، شیردهی، تنظیم خانواده، یائسگی، بلوغ، اختلالات زناشویی، مشاوره قبل ازدواج و اختلالات جنسی مشاوره داده می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413341

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =