ایسنا نوشت:

برخلاف قوانین بین المللی، هنوز بعضی از کشورهای اروپایی از سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی امتناع می‌کنند؛ اتفاقی که پروازهای بین‌المللی ایران را طولانی مدت و از نظر اقتصادی با مشکل روبرو می‌کند.

نبود چارچوب‌های قضایی لازم برای برخورد با متخلفان باعث شده برخی از کشورها در شرایطی که طبق قانون اجازه به خطر انداختن امنیت پرواز را ندارند همچنان به این رویداد ادامه دهند.

این مساله باعث شده پروازهای ایرانی که با محدودیت در سوخت‌رسانی مواجه هستند، مجبورند در فرودگاه‌های جایگزین فرود آیند که این مساله زمان آن‌ها را افزایش می‌دهد و از نظر هزینه مقرون به صرفه نیست.

در بین شرکت‌های ایرانی، هما بیشترین فشار را در این زمینه متحمل شده و هزینه‌های بسیاری را به جان خریده است. موضوعی که معاون بازرگانی این شرکت بر آن تاکید دارد.

خوشنویسان درباره وضعیت سوخت‌رسانی به هواپیماهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) در مسیرهای اروپایی توضیح داد: متاسفانه این مساله در چند سال گذشته به هواپیماهای ما فشار اقتصادی فراوانی وارد کرده و زمان برخی از سفرها را نیز طولانی کرده است.

به گفته معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) این شرکت برای حل این مشکل مجبور شده از فرودگاه‌های جایگزین کمک بگیرد که از نظر اقتصادی صرفه ندارد و باید برای آن چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همشهری A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    5 1
    بنظر من الان بهترین فرصت است که استفاده از حریم هوایی امن کشور را مشروط به همکاری کشور های مورد نظر در این زمینه کنیم . نمیشود که ایران مسیر امن در اختیار انها قرار دهد ولی آن کشور ها پرواز هواپیما های ایران را با خطر ساز کنند.
  • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    آنها که سوخت نمیدن دشمنان ما هستند و نابود خواهند شد