۱ نفر
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴
حاصل ۲۵ سال تلاش همراه با اپلیکیشن

حاصل ۲۵ سال تلاش محققان حوزه علمیه قم، پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۹:۳۰ الی ۱۱:۳۰ صبح، در برنامه ویژه‌ای معرفی می‌شود.

به گزارش مبلغ، برنامه معرفی «موسوعه معارف اهل البیت فی الکتب الاربعه» با پیام آیت‌الله العظمی جوادی آملی در قم، بلوار عماریاسر، بنیاد علوم وحیانی اسرا برگزار می‌شود.

پژوهشگران موسسه معارف وحیانی ثقلین از سال ۱۳۷۸ با هدف تبیین آیات و روایات معارفی که شامل بحث های، اخلاقی اعتقادی سیره معصومان و نیز فلسفه احکام می شود، اقدام به تهیه و تنظیم موسوعه معارف اهل البیتعلیهم السلام کردند.

مهمترین ویژگی‌های این اثر همراه با اپلیکیشن:

۱- تقطیع هدفمند آیات و روایات برای فهم محتوای معارفی آنها، در گام نخست همۀ روایات معارفی کتب اربعه به صورت موضوعی و مفهومی تنظیم و منتشر شد و در مرحله بعدی کار بر روی کتاب بحار الانوار شروع و ۲۰ جلد اول آن به اتمام رسیده است.

۲- آرایش نمایه برداری محتوایی این آیات و روایات به گونه درختواره معارفی.

۳- دسترسی و مشاهده روایات موجود در هر موضوع معرفتی از یک سو و نیز دسترسی سریع به موضوعات معارفی موجود در هر روایت از سوی دیگر.

۴- نشر همزمان یک دورۀ ۱۲ جلدی به همراه اپلیکیشن موسوعه بر روی لوح فشرده.

۵- درج مجموعه مقالات برای فهم کلام معصومین (ع) از قبیل معارف وحیانی و معارف عقلانی، تقیه، نقل به معنا، ولایت تشریعی امامان معصوم قلمرو دین و … در جلد اول موسوعه و نیز فهارس به همراه جدول تطبیقی، نشانی کتاب وافی با کتب اربعه در جلد دوازدهم موسوعه معارف اهل البیت (علیهم السلام) از ویژگی های این موسوعه است.

حاصل ۲۵ سال تلاش همراه با اپلیکیشن

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =