تیتر سه وبلاگها
-
برندسازی، کلید طلایی صادرات
برندسازی فرایندی است که از طریق ارتقای یک نام که عمدتا تجاری است، باعث افزایش اعتبار و شهرت آن در بازار رقابت میشود.
-
کارآفرینان، قربانی بیثباتی نرخها
آسیب ناشی از بیثباتی شاخصهای اقتصادی مانند نرخ ارز، سود بانکی و .. برای کارآفرینان و کسب و کارها بسیار شدید است.
-
آیا بخش خصوصی میتواند موتور پیشرفت کشور باشد؟
یکی از مهمترین برنامه های دولت در حوزه اقتصاد، توسعه بخش خصوصی با رویکرد توسعه و ارتقای رقابت پذیری فعالیتهای اقتصادی، کاهش انحصار و بهبود محیط کسبوکار است.
-
بهرهوری در سازمانهای نظارتی
سازمانهای نظارتی میتوانند کارکرهای متفاوتی داشته باشند. نظارت اگر شاخص محور و توسعه نگر باشد به بهبود عملکرد منجر میشود و از هدرروی منابع عمومی اعم از منابع مالی و منابع انسانی دولتی و خصوصی جلوگیری میکند.
-
سامان بخشی سیاست خارجی بر اساس دیپلماسی اقتصادی
ثمربخشی مذاکرات سیاسی که بر پایه تشریح اندیشههای توسعهگرانه و صلح طلبانه ایرانیان صورت گرفت، نیازمند اصلاحات ساختاری در دستگاه دیپلماسی کشور و اولویت دادن به دیپلماسی اقتصادی در نمایندگیها و ستاد وزارت امور خارجه است.