سوخو سو-۲۵ که در ناتو به نام Frogfoot «پاقورباغه» شناخته می‌شود، یک جت جنگنده تک‌سرنشین دوموتوره است که ماموریت اصلی آن پشتیبانی نزدیک از نیروهای زمینی به حساب می‌آید.

سوخو-۲۵ برای انهدام دقیق اهداف زمینی در تمامی شرایط آب‌وهوایی شبانه‌روز و به طور خاص انهدام خودروهای زرهی دشمن، وسایل ارتباطی، سنگرهای آتش، واحدهای فرماندهی و نظارت، جاده‌ها، خطوط آهن، و هلیکوپترهای نظامی دشمن طراحی شده است.

سوخو-۲۵ از نظر توانایی‌های جنگی، قدرت ضربتی، مقاومت و اثرگذاری کاملاً قابل مقایسه با همتای آمریکایی خود آ-۱۰ تاندربولت است. ساختار کلی، تجهیزات الکترونیکی و به ویژه توانایی استفاده از طیف وسیعی از مهمات و امکان فعالیت در خطیرترین شرایط، سوخو-۲۵ را هواپیمایی ایده‌آل برای پشتیبانی نزدیک هوایی از نیروهای زمینی ساخته‌است.

این هواپیما به یک توپ اتوماتیک دولول ۳۰ میلی‌متری در زیر بدنه با ۲۵۰ گلوله مسلح شده و هشت پایلون در زیر بال‌های آن قرار دارد که به آن قدرت حمل حدود ۴ تن مهمات هوابه‌زمین از جمله راکت‌های ۵۷ تا ۳۳۰ میلی‌متری را می‌دهد. دو پایلون کوچک بیرونی هم برای موشک‌های هوابه‌هوا در زیر بدنه تعبیه شده‌اند.

براي ديدن اينفوگرافيك در ابعاد بزرگتر روي آن كليك كنيد.

منبع: اسپوتنيك

5454

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید اسداله پور A1 ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    12 8
    صنایع هوا فضای روسیه در دنیا از قویترین هاست. لازم به ذکر اینکه محصولات نظامی روسی از صفر تا صد در خود روسیه تولید میشوند.
  • بدون نام ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    11 1
    تا حالا هيچ هواپبمايي مثل تاندربولت يا همون A-10 سابقه درخشاني در امر پشتيباني نزديك از نيرو هاي زميني نداشته. گوگل كنيد دربارش، مخصوصاً در جنگ خليج فارس ببينبن چه شاهكاري به جا گذاشته. خيرآتلاين تو هم يك خبر درباره مشخصات فني اين جنگنده بزار لطفن. ممنون.
  • بی نام IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    15 0
    اشکال کار سایت شما ها این است که در مورد موضوعات تخصصی و فوق تخصصی از عموم نظر سنجی میکنید. اینجاست که هر کسی در حیطه غیر مرتبط با تخصص خود وارد شده و اظهار فضل می کند. آنوقت چه شود
  • بی نام IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    10 0
    عزیز دل برادر اون چیزی که قراره به ایران بدهند البته اگه بدن مدل آموزشی این هواپیماست و تقریبا هیچ ارزش جنگی نداره شما هنوز این رفقای روس ها رو نشناختین ؟ بهتره به پرونده و سابقه فروش میگ های 29 به ایران مراجعه کنین ، خودتون همه چی رو میفهمین
  • امید IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    13 0
    فقط ای 10
  • مجتبی A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    1 1
    خیلی تو پشتیبانی نیروهای زمینی کمک میکنه . نظامیا بهش میگن کلاغ . ویژگی کلاغ که میدونید چیه حریف رو کلافه میکنه