سال 2015 شاید به علت ترورها و جنگ های زیاد اصلا سال خوبی نبود، ولی به نظر می رسد این اتفاقات روی تعداد گردشگران جهان تاثیر زیادی نداشت.

نیو صدر- با افزایش 4.4 درصدی در تعداد گردشگران نسبت به سال 2014 ، سال 2015 با 1.184 میلیارد گردشگر رکورد تعداد گردشگران در یک سال را زد. به گزارش سازمان جهانی گردشگری نسبت به سال پیش 50 میلیون توریست بیشتر به گردشگری در جهان پرداخته اند.

2015 ششمین سال متوالی بود که میزان رشد در تعداد گردشگران بیش از میانگین همیشگی، یعنی 4 درصد است.

طالب رفاعی، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در این رابطه گفت: گردشگری بین المللی در سال 2015 به رتبه‌های جدیدی رسید. عملکرد قوی این حوزه در حال ایجاد شغل و رشد اقتصادی در جهان است. بنابراین برای کشورها مهم است تا از سیاست های که به رشد گردشگری آن ها کمک می کند، استفاده کنند.

به طور کلی تقاضا برای سفر افزایش یافته است ولی با این وجود به علت تغییر نوسانی قیمت ارز و سود کردن کشورهای وارد کننده و ضرر کردن کشورهای صادر کننده، در مناطق مختلف میزان تقاضا متفاوت بوده است.

آقای رفاعی در این باره گفت: نتایج سال 2015 از قیمت نفت، ارز و بحران هایی که به دست بشر ساخته شده است تاثیر دیده است. ما باید به یاد آوریم که توسعه در گردشگری کاملا با ترویج سفر ایمن بستگی دارد.

به شکل منطقه ای میزان گردشگران در اروپا، آمریکا، آسیا و اقیانوسیه حدود 5 درصد افزایش یافته در صورتی که در خاورمیانه این میزان 3 درصد بود و در قاره آفریقا هم این تعداد گردشگران 3 درصد کاهش یافته بود.

چشم انداز مثبت برای سال 2016

نتایج این گزارش نشاند می دهد که چشم انداز کاملا مثبتی برای گردشگری 2016 وجود ندارد، بر اساس این گزارش بخش گردشگری جهان سازمان ملل انتظار دارد در سال 2016 تعداد گردشگران 4 درصد افزایش یابد.

به شکل منطقه ای انتظار می رود گردشگران آسیا، اقیانوسیه و آمریکا از 4 تا 5 درصد افزایش یابند، اروپا 3.5 تا 4.5 درصد، آفریقا و خاورمیانه هم از 2 تا 5 درصد. البته در رابطه با این پیش‌بینی احتمال عدم درست بودن زیادی وجود دارد.

گفتنی است، سال گذشته میلادی سازمان ملل پیش‌بینی کرده بود میزان گردشگران امسال از بین 3 تا 4 درصد افزایش یابد.

نتایج منطقه ای سال 2015


برای دیدن اینفوگرافیک در ابعاد بزرگتر، روی تصویر بالا کلیک کنید.

اروپا (مثبت 5 درصد) - تعداد کسانی که 2015 از اروپا بازدید کردند، 609 میلیون نفر بود یعنی 29 میلیون بیش از 2014، بیشترین افزایش از مرکز و شرق اروپا بود که در این مناطق تعداد گردشگران بیش از 6 درصد یافته بودند.

آسیا و اقیانوسیه (مثبت 5 درصد) - با 13 میلیون نفر افزایش تعداد گردشگران این دو قاره در سال 2015 به 277 میلیون نفر رسید.

خاورمیانه-(مثبت 3 درصد) گردشگران این منطقه با 3 درصد افزایش به 54 میلیون نفر رسیدند.

آفریقا-(منفی 3 درصد) در این قاره هم با کاهش 3 درصدی به 53 میلیون نفر رسید. گفته می شود حملات تروریستی در این منطقه از تعداد گردشگران کاسته است. برای مثال در مناطق شمالی قاره آفریقا تعداد گردشگران حدود 8 درصد کاهش یافت، در این منطقه در کشوری مثل تونس حملات تروریستی زیادی شد.

47237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =