نخستین " لیگ فوتبال پرشین" جمعه سوم مهرماه به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این لیگ که از شنبه 28 شهریور آغاز شده بود، با حضور 18 تیم از کودکان و نوجوانان محلات حاشیه نشین کشور برگزار شد. بازیکنان تمامی این تیم ها فرزندان تحت حمایت جمعیت امام علی(ع) بودند که در خانه های ایرانی به تحصیل مشغول هستند.

مرتضی کی منش مسئول امور رسانه ای جمعیت امام علی درباره اهداف این لیگ گفت: «به نمایش درآمدن پتانسیل بالا و استعدادهای ناب فوتبال در کودکان ساکن در محلات محروم کشور ، ایجاد یک هویت مثبت و سازنده توسط فوتبال برای کودکانی که در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند و از همه مهم‎‌تر یادآوری مسئولیت اجتماعی عموم شهروندان - خصوصا ورزشکاران شناخته شده کشور - در قبال سرنوشت هموطنانی که در شرایط سخت زندگی می کنند و به نوعی لزوم بازگشت به روحیه پهلوانی بزرگانی چون مرحوم غلامرضا تختی که همواره در کنار محرومان بود».

او با تأکید بر تحقق یافتن نسبی دو هدف نخست، ادامه داد : «متأسفانه هدف سوم چندان به وقوع نپیوست و ما به عنوان فعالان اجتماعی و بیش از ده هزار دانشجوی عضو جمعیت، از جامعه ورزشی کشورمان انتظار حضور و حمایت بیشتری از این کودکان داشتیم. بحث بر سر کمک های مادی نیست. آن چه که می تواند کودکان را از ورطه‌ تباهیِ فقر و خطرات محیط پیرامونشان نجات بخشد، حضور مسئولانه و پُرمهر چهره های اثرگذار اجتماع در کنارشان است. امّا در ماهی که گذشت و در هفته برگزاری لیگ، شاهد بودیم که بسیاری از چهره های ورزشی حتی حاضر نشدند در حد یک جمله، از فوتبال بازی کردن این 400 کودک و نوجوان حمایت کنند و از میان همه‌ کسانی که حمایت خود را اعلام داشتند نیز تنها آقایان وحید طالبلو، امین منوچهری و پیشکسوت عزیزمان جناب آقای محمد پنجعلی برای تماشای این مسابقات و تشویق بازیکنان نونهال و نوجوان تیم ها به ورزشگاه فدک آمدند. برای ما واقعا جای سوال است که آیا در هفت روز هفته، هفت دقیقه برای فرزندان دیارمان وقت نداریم؟! ».

این عضو جمعیت امام علی(ع) درباره روند برگزاری لیگ و نتایج آن گفت: « 10 تیم در رده سنی نونهالان و 8 تیم در رده سنی نوجوانان در این مسابقات به رقابت با هم پرداختند. در رده سنی نونهالان تیم های پرشین زنجان، پرشین کوره محمودآباد و پرشین مشهد به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند. در رده سنی نوجوانان نیز تیم های پرشین دروازه غار، فرحزاد و لب خط شوش به ترتیب مقام های اول تا سوم را به دست آوردند. در این میان "حسن حسنی" از بازیکنان نونهالان پرشین کوره محمودآباد با 7 گل زده و "جواد آهنگر" از بازیکنان نوجوانان پرشین دورازه غار با 6 گل زده به عنوان آقای گل این مسابقات شناخته شدند.

نکته‌ قابل توجه در نخستین دوره این لیگ، علاوه بر کشف چندین استعداد ناب فوتبال در میان بازیکنان حاضر، استاندارد اخلاقی فوق العاده بالایی بود که توسط تمامی تیم ها رعایت شد. به گونه ای که بنابر نظر کاشناسان حاضر و جمعی از خبرنگاران حوزه ورزش کشورمان که مسابقات را از نزدیک دنبال می کردند، روحیه پهلوانی و گذشت و ادب و صمیمیت، بسیار فراتر از لیگ های رسمی فوتبال کشورمان بود. علاوه بر احترام کامل به نظرات داور و پرهیز از فضای درگیری و اهانت، بدون استثنا تمامی تیم های برنده، در پایان هر بازی تیم بازنده را در آغوش می کشیدند و در پایان هر شب از مسابقات، با اهدای گُل به استقبال آنان می رفتند.

گفتنی است در قضاوت این بازی ها، تنی چند از داوران حرفه ای لیگ برتر کشورمان حضور داشتند. از آن جمله می توان به قضاوت فینال لیگ توسط علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال، اشاره کرد.

47232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    2 0
    درود بر برگذارکنندگان و بانیان این حرکت زیبای ورزشی
  • سینا مرزبان DE ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    2 0
    چه اتفاق باشکوهی ایشالا همیشه بفکر کودکان حاشیه نشین شهر و کشورمان باشیم و اونها رو با معضلاتشون تنها نذاریم
  • فاطمه A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    1 0
    تماشای این مسابقات برای من خیلی لذت بخش بود. فضایی بود سرشار از شور و هیجان و احساسات قشنگ و ناب. زحمات بچه ها و دست اندرکاران جمعیت، واقعا قابل ستایش بود. ازشون ممنونم و امیدوارم این لیگ با قدرت بیشتر و حمایت گسترده تر مردم و اهالی ورزش، در سالهای بعد هم ادامه پیدا کنه.