بر اساس پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بارش‌ها تا فردا جمعه در نوار شمالی استان ادامه خواهد داشت.

 

 بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد از ظهر امروز 15 آبان ماه به تدریج از فعالیت سامانه بارشی در سطح استان کاسته شده اما بارش‌ها در نوار شمالی تا روز جمعه به صورت پراکنده ادامه خواهد یافت.

پدیده مهم دیگر در چند روز آینده تشکیل پدیده مه در برخی نقاط استان است که باعث کاهش دید خواهد شد؛ ضمن اینکه شدت وزش باد نیز در برخی نقاط استان به ویژه در نوار شرقی نسبتا شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی استان برای نواحی شمالی استان در روز جمعه آسمانی نیمه ابری تا ابری و مه‌آلود در برخی نقاط همراه با بارش باران و برف گاهی وزش باد نسبتا شدید و برای نواحی مرکزی و جنوبی آسمانی کمی تا قسمتی ابری همراه با مه رقبق صبحگاهی در بعدازظهر افزایش ابر در برخی نقاط با احتمال رگبار پراکنده گاهی وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی کرده است.

فردا آسمان مشهد کمی تا قسمتی ابری همراه با مه صبحگاهی در بعدازظهر افزایش ابر با احتمال رگبار پراکنده گاهی وزش باد نسبتا شدید و حداقل دمای آن دو درجه زیر صفر و حداکثر دمای آن 11 درجه سانتیگراد خواهد بود.

در 24ساعت گذشته فریمان با حداقل دمای سه درجه زیر صفر سردترین و مه‌ولات با حداکثر دمای 18 درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهرهای استان بوده‌‍اند. طی این مدت حداقل و حداکثر دمای مشهدبین صفر تا چهار درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

طی 24 ساعت گذشته، بیشترین بارندگی از ایستگاه هواشناسی فریمان و به میزان 18.4 میلیمتر و بیشترین ارتفاع برف از ایستگاه هواشناسی فریمان و بمیزان 15سانتیمتر گزارش شده است.

بیشترین شدت وزش باد نیز از ایستگاه هواشناسی بردسکن و با سرعت 86 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

عکس ها: تسنیم

23282

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =