رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: هم‌اکنون در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، سمنان و البرز بارش برف جریان دارد و تردد در جاده اسالم - خلخال در استان گیلان فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ محمدحسین حمیدی در مورد آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور، گفت: جاده اسالم - خلخال در استان گیلان کولاک است، تردد در این مسیر فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: در استان‌های گیلان، مازندران، جاده توسکستان در گلستان، جاده کیاسر در سمنان و محدوده کندوان در استان البرز بارش برف اعلام شده است.

سرهنگ حمیدی ادامه داد: در مسیرهای کاشان - قم و کاشان - اصفهان در استان اصفهان، جاده شیروان - بجنورد در خراسان شمالی و جاده های ساوه - همدان و ساوه - تهران در استان مرکزی بارش باران گزارش شده است.

وی از شهروندان درخواست کرد: برای تردد در نقاط برفی و کوهستانی کشور حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و تجهیزات زمستانی مناسب را نیز با خود داشته باشند.

 

بارش باران در مناطق شمالی ادامه می‌یابد

همچنین سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بارش باران طی روز جاری در استان‌های واقع در سواحل شمالی، شمال شرق، شرق و مرکز کشور ادامه خواهد داشت و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش ها به صورت برف خواهد بود.

بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد طی روز جاری ابرناکی، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در دامنه‌های جنوبی البرز ادامه خواهد داشت و در برخی از مناطق ریزش تگرگ قابل پیش بینی است.

براساس این گزارش، این وضعیت در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته محدود به مناطقی از شمال شرق کشور خواهد بود و در این روزها وزش باد خیلی شدید در استانهای سمنان، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و در روز چهارشنبه با شدت کمتری برای استان‌های قزوین، قم، تهران و مرکزی دور از انتظار نیست، ضمن آنکه طی سه روز آینده خلیج فارس مواجی خواهد بود.

با تداوم کاهش دمای هوا مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور در خصوص وضعیت هوای تهران به خبرنگار ایرنا، گفت: هم اکنون دمای هوای تهران به حدود ۶ درجه بالای صفر رسیده و رطوبت نسبی هوا حدود ۵۷ درصد، سرعت وزش باد ۱۴ کیلومتر بر ساعت و کمینه و بیشینه امروز هوای تهران بین منفی ۱ تا ۱۱ درجه پیش بینی شده است.

کمینه و بیشینه هوای تهران را فردا (پنجشنبه) به صفر تا ۱۳ درجه بالای صفر می‌رسد و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران نیز در این روز صاف با غبار صبحگاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

طبق نقشه‌های پیش‌یابی کمینه و بیشینه هوای تهران روز جمعه این هفته نیز بین منفی ۱ تا ۱۴ درجه بالای صفر خواهد بود و آسمان تهران در این روز صاف با غبار صبحگاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    3 1
    خداراشکر یااباعبداله ادرکنی