رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام بزرگترین شبکه جعل اسناد مالکیتی و قاچاق خودروهای لوکس خبر داد و گفت: در این عملیات 25 عضو اصلی باند شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ عباسعلي محمديان در جمع خبرنگاران با اشاره به پيشرفت روز افزون تجهيزات و رشد جعل در زمينه هاي مختلف از انهدام بزرگترين شبکه قاچاق خودروهاي لوکس و جعل اسناد مالکيتي، خبرداد و گفت: اعضاي اين باند پس از خريد خودروهاي لوکس چند صدميليوني در يکي از کشورهاي حاشيه خليج فارس، پس از قاچاق اين خودروها توسط لنج هاي کوچک به کشور، با استفاده از رخنه هاي حاشيه خليج، خودروهاي مذکور را به کشور وارد و در محل امني در شهرهاي جنوبي نگهداري مي‌کردند. 

او گفت: از سوي ديگر، همدستان ديگر اين شبکه در شهر تهران، خودروهاي لوکس مشابه خودروهاي مذکور را شناسايي و با ثبت پلاک اين خودروها، به همدستان جاعل خود در يکي از استان‌هاي شرقي کشور سفارش ساخت پلاک جعلي مشابه آن را مي‌دادند؛ پس از انتقال پلاک‌هاي مجعول به شهرهاي جنوبي، آن را بر روي خودروهاي قاچاق نصب و سپس به تهران منتقل مي‌کردند.

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ درباره اقدامات ديگر اين باند گفت: اعضاي اين باند با جعل مدارک خريد اين خودروها از سازمان‌ها و ارگان‌هاي دولتي، از طريق اسناد جعلي خريد، خودروهاي مذکور را به مراکز شماره گذاري برده و مراحل آن را به صورت قانوني طي مي کردند؛ کارآگاهان با توجه به سرنخ‌ها موفق شدند اعضاي اين باند را با استفاده از تصاوير متهمان آن شناسايي و دستگير کنند.

اين مقام انتظامي با اشاره به اينکه اعضاي اين باند 6 ماه اقدام به قاچاق و جعل اسناد مالکيتي خودرو مي‌کردند، گفت: کارآگاهان پايتخت ظرف مدت يک ماه، تلاش شبانه روزي، اين شبکه را شناسايي و 25 عضو اصلي آن را دستگير و 27 خودروي لوکس را توقيف کردند؛ تحقيقات تکميلي براي شناسايي ايعاد مجرمانه اعضاي باند و نيز خودروهاي فروخته شده با اين روش همچنان ادامه دارد.

او به شيوه جديد کلاهبرداران اشاره کرد و گفت: متاسفانه اخيراً مجددا شيوه خريد خودرو از طريق آگهي روزنامه و ارائه چک‌هاي بانکي و تضميني توسط کلاهبرداران شيوع پيدا کرده که معمولا کلاهبرداران با استفاده از اين شگرد به صورت قولنامه‌اي اقدام به خريد خودرو مي‌کنند.

رئيس پليس آگاهي پايتخت از شهروندان خواست براي خريد و فروش خودروها به مراکز مجاز مراجعه کرده و معاملات خود را در اين مراکز انجام دهند و از معامله به صورت قولنامه‌اي بپرهيزند.
عکس ها: تسنیم
28224

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    275 3
    هیچم مدارکشون جعلی نبود چرا نمیگین به علت فساد اداری تونستن این خوردرو ها رو وارد کنند؟؟؟؟
  • مردم ایرانی IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    122 0
    حاشیه خلیج فارس ...
  • محمد A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    13 1
    آقا یه سوال : این ماشینها که توقیف شده چی میشن ؟ کی برشون میداره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حمید A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    6 2
    سلام از تصاویر معلومه همه ماشینها مال قبل از 2010 هستند و همچین گران قیمت هم نیستد...ولی خب کلاهبرداری به هر شکلش محکومه...
  • حسینی دولت آبادی از قزوین IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    9 0
    یعنی دو تا ماشین با سند و پلاک یکسان ؟
  • رضا IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    12 0
    اينها كه مدارك جعل نيستن . بلكه سو استفاده از سيستم اداري است مگه ميشه همچي كار بزرگ را جعلي انجام داد؟
  • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    0 0
    او اس ال رارو
  • بی نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    4 0
    فساد اداری همین