سایت خرده فروشی مک فیکس ایت، تصاویر جدیدی از قاب نمایشگر و رقمی کننده (digitizer) آی پد 5 را منتشر کرد و از سوی دیگر کمیسیون تجارت امریکا نقض حق ثبت اختراع اپل توسط سامسونگ را تایید کرد.

 

از انعکاس چهره مردی که در حال گرفتن تصویر از این قاب است، باید منبع اصلی تصاویر، چشم بادامی ها یی باشند که قطعات اپل را تولید می کنند.

از روی این تصاویر می توان نظریات گذشته در مورد نسل آینده آی پد را تایید کرد که گفته اند: طراحی نمایشگر آی پد 5 شبیه مینی آی پد بوده و لبه های قاب نیز مانند آی پد مینی ساخته می شود. همچنین قطعاتی مانند Indium tin oxide مانند آی پد مینی بوده و به جای دو اتصال دهنده از یک اتصال دهنده در نسل بعدی استقاده خواهد شد و اتصال دهنده ها از حالت کابل فلت انعطاف پذیر flat flexible cable (شبیه آنچه در آی پد نسل دو وسه و چهار دیده می شود) به صورت fpc یا مدارهای پرینت شده انعطاف پذیر شبیه آنچه در آیفون5 است، تغییر شکل پیدا کرده اند.

از روی شماره قطعه درج شده روی نمایشگر معلوم است که برای ابزارهای منطبق با آی او اس ساخته شده است.(821-1892-02)

در نتیجه می توان دوباره بر این نکته تاکید کرد که طراحی آی پد نسل 5 به سوی طراحی مشابه آی پد مینی می رود.

 

ممنوعیت فروش برخی گوشی های سامسونگ بدنبال تایید نقض حق ثبت اختراع اپل 

کمیسیون تجارت بین المللی (ITC) امریکا تایید کرد که سامسونگ حق ثبت اختراع اپل را نقض کرده و به زودی فروش برخی گوشی های سامسونگ در امریکا ممنوع می شود.
شناسایی جک هدفون دستگاه به صورت خودکار و نیز عملیات انجام فناوری لمسی دو اختراع اپل بوده که سامسونگ بدون اجازه، سوء استفاده کرده است.
بنابراین گوشی ها و تبلت هایی که این دو حق اختراع را نقض کرده اند نمی توانند وارد امریکا شده و فروخته شوند.
هم زمان نامه ویژه ای از سوی مقامات تجاری- قضایی به دفتر اوباما ارسال شده تا به مدت 60 روز درباره این موضوع تصمیم گیری شود. اگر دفتر اوباما این موضوع را وتو کند که به نفع سامسونگ شده و دستور ممنوعیت فروش لغو می شود. در غیر این صورت فروش محصولات سامسونگ با ممنوعیت جدی در امریکا روبرو خواهد شد.
سخنگوی اپل گفت با توجه به رویه های قضایی در کشورهایی مانند ژاپن و آلمان و هلند و نیز ایالت کالیفرنیا، کمیسیون تجارت متوجه این نقض ها شده واینک به نفع اپل رای صادر کرده است تا حقانیت اپل تایید شود.
هفته گذشته نیز دفتر اوباما ممنوعیت فروش محصولات قدیمی اپل بدنبال نقض ثبت اختراع سامسونگ را وتو کرده و باعث عصبانیت و اعتراض مجدد رسمی سامسونگ شد. 

ویلیام لی وکیل کمپانی اپل می گوید با تصمیم جدید کمیسیون تجارت بین الملل برخی محصولات قدیمی سامسونگ ممنوعیت فروش پیدا می کنند، اما ما بدنبال این هستیم که در کیس های جدید حقوقی محصولات جدید را نیز مورد هدف قرار دهیم تا حقانیت مان ثابت شود.

استیو جابز زمانی که زنده بود محصولاتی مانند سری گلکسی را محصولات دزدی توصیف کرده بود.

 

منبع: مک رامورز، مک فیکس ایت، رویترز

56501 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    51 73
    این رو دیگه دنیا میدونه اپل از سامسونگ کم اورده هی میره شکایت میکنه چون نمیتونه در میدان واقعی با سامسونگ روبرو بشه.دوران اپل تموم شده و اینو همه دیگه فهمیدن.اپل هر وقت تونست گوشی بسازه که اس3 رو شکست بده بعد بیاد حرف بزنه.هنوز نتونسته به اس3 سامسونگ برسه چه برسه به نوت2 و اس4.جالبه خوده اپل حق اختراعات سامسونگ رو نقض میکنه عیب نداره اون وقت!!!!
    • امید A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      26 49
      از کم آوردن اپل همین بس که دادگاه آمریکا علیه‌اش رای داد اما اوباما شخصاً رای دادگاه آمریکا رو نقض کرد؛ اون هم در کشوری که دم از قانون می‌زنند. این نشون می‌ده اپل به شدت در شرایط بحرانی قرار گرفته که رییس جمهور آمریکا مجبور میشه حکم دادگاهش رو لغو کنه تا بلکه این شرکت ورشکسته بتونه نفس بکشه.
    • بی نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      29 23
      شما از قيمت نقل و نبات خبر داري؟ سامسونگ كه بوي گند پلاستيك ميده اخه چطوري ميتونه با فناوري ممتاز اپل رقابت كنه
    • بی نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      8 9
      طرفدارای اپل یکم ادب داشته باشید.شخصیت چیزه خوبی هست عزیزم.اپل در برابر سامسونگ نابود شده دلیلی نمیشه که جوش بیاری.اپل کارش تموم شده
    • علی US ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      3 1
      در پاسخ به آقای امید باید بگم که اپل تا الان انقدر سود خالص داشته که اگر تاحدود ده سال هیچ درآمدی نداشته باشه و فقط خرج کنه بازم ورشکسته نمی شه.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    16 15
    یا ابلفضل !!!!!!!! چرا انقد بزرگه؟؟ اینکه شرکت ها هی اینچ رو بزرگتر کنن چیز جالبی نیست. کاش ایده های جدید بذارن رو تبلت ها و گوشی ها. ایده جدید هم که فقط اپل بلده بده و بقیه فقط کپی میکنن از روش
  • بی نام CA ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    15 11
    آقا امید حرفاتون کاملا نادرسته. کل سرمایش بالغ بر ۱۲۰ میلیارد دلاره. به نظرتون ورشکسته است؟
    • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      11 3
      سهام اپل به پایینترین میزان خودش رسیده عزیز...اپل در حال افول هست
  • بی نام A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    15 18
    فقط سامسونگ اس 4 اپل کم اورده ناجور........
  • ahmad IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
    6 2
    بقول یکی از دوستان سامسونگ پلاست خیلی خوبه اما تا وقتی که اپل دستت نگرفته باشید/عزیزم الان من هم نوت سامسونگ رو دارم و آیفون 5 سامسونگ در مقابل ایفون هیچ حرفی نداره بزنه فقط هروز پلاستیک هاشو بیشتر تولید میکند سونی هم از سامسونگ سرتر هست تازه iso7که دیگه خداست اندروید دیگه هیچ حرفی نداره
  • اپل A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    2 2
    ادماي گرگوري سامسونگ ميخرن آخه تكنولوژي آمريكا رو با كره ميشه مقايسه كرد.اگر امريكا نباشه كره از بين ميره.اون بدبختاي كه پولشون نميرسه اپل بخرن ميرن سامسونگ ميخرن بعد ميان بخاطر اينكه ضايع نشن از اپل بد ميگن.من آي پد فور ٦٤ گيگ دارم برادرم تبلت سامسونگ داره انقدر تبلت سامسونگ بدرد نخوره كه حالم بهم خورد تبلت ايراني و چيني از سامسونگ بهتره.سامسونگ براي بدبخت بيچاره هاس.اپل اراده كنه كله كشوره كره رو ميخره.درود بر اپل .
    • امیر A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
      0 2
      اپل باریکلا به تو با حرفت حال کردم لیاقت داری واقعا