۰ نفر
۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۴
اخبار نه چندان خوب برای سهامداران اپل

اپل آمار منتهی به فصل سوم مالی 2013 را منتشر کرد.

 

بر اساس این آمار، هر چند فروش آیفون از 26 میلیون به 31.2 میلیون رسیده اما فروشهای آی پد، آی پاد و مک کاهش پیدا کرده و سود خالص برای سهامداران نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کاهش یافته است.

این در حالی است که از 35.3 میلیارد درآمد سالانه ، اپل 6.9 میلیارد دلار سود دریافت کرده است. همچنین سود ناویژه Gross Margine از 42.8 سال گذشته به 36 و 37 درصد کاهش پیدا کرده است.

پیتر اوپنهایمر مدیر مالی اپل و نیز تیم کوک مدیر اجرایی آنچه اتفاق افتاده را "شیب" و نه سقوط تعبیه کرده اند و دلیل آن را فروش مقتدرانه آیفون 4 و 4S دانسته اند که در مقایسه با آیفون 5 و سیاست سود کمتر از آیفون5، مسبب شیب مذکور شده و این در حالی است که فروش خوب آیفون 5 همچنان ادامه دارد.

.

مقایسه درآمد و سود فصل سوم مالی 2012 و 2013

 

مدیریت در هزینه برای ساخت آیفون آلومینیومی و شیشه ای ادامه داشته و این باعث شده تا هزینه ساخت کمتر شده اما نه تیم کوک و نه اوپنهایمر به سوالات کارشناسان درباره ریز هزینه ها اطلاعاتی ندادند.

آنچه ما تا کنون فهمیده ایم، اینکه مک پرو اواخر امسال به بازار می آید و نسخه های نهایی سیستم عامل آی او اس 7 و مکینتاش OS X 10.9 در پاییز راهی بازار می شود.

مدیران اپل از اظهار نظر درباره محصولات جدید سخت افزاری خودداری کرده اند و فقط جسته و گریخته صحبت از ورود محصولات معرفی شده در سال  2014 کرده اند.

سایر آمار نیز نشان از کاهش فروش دارد.

.

مقایسه فروشهای فصل سوم مالی 2012 و 2013 اپل

 

فروش مک در این فصل به 3.8 میلیون رسید که در مقایسه با 4 میلیون سال گذشته ، اندکی کاهش را نشان می دهد. IDC رقم کاهش فروش را 10 درصد عنوان کرده است.

فروش آی پاد نیز از رقم 6.8 میلیون به 4.57 میلیون رسید که 32 درصد کاهش را نشان می دهد. آیفون نیز در مجموع 20 درصد کاهش و آی پد نیز 14 درصد کاهش را در فصل سوم مالی 2013 نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد. هر دو آی پد مینی و نسل چهار در نوامبر 2012 معرفی شدند و اگر نسل جدید بیاید، این دو در کلاس متوسط قرار خواهند گرفت و بالطبع فروششان نیز متفاوت خواهد شد.

فصل اول مالی 2013 فصل پرفروشی برای اپل بوده است و فروش بیش از 48 میلیون آیفون، 21 میلیون آی پد و 14 میلیون آی پاد نشان از این فروش دارد.

.

آمار فروش محصولات اپل در واحد میلیون از فصل سوم 2007 تا فصل سوم 2013

 

اما پیش بینی فصل چهارم سال مالی جاری حکایت از فروش بیشتر محصولات اپل داشته و درآمد سالانه بین 34 تا 37 میلیارد دلار پیش بینی شده است.

محصولات جدید و فروش انها در سال 2014 نیز از نکات قوت فروشهای آینده خواهد بود.

منبع: ارس تکنیکا

56501 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    15 31
    واقعیت این هست که دوران اپل تموم شده و اپل در حال سقوط هست.برندی که نواوری نداشته باشه همین میشه دیگه...
  • بی نام A1 ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    16 14
    تکنولوژی همین طوریه دیگه .یه زمانی ای. او . ال یکه تاز بود بعد یاهو و الان هم گوگل .اپل هم زمانی که مغز متفکرش بمیره همین بلا سرش میاد
  • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    8 20
    تنها برندی که نواوری داره سامسونگ هست
    • بی نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
      11 11
      ما لياقتمون اپل الومينيوم و شيشه هست نه سامسونگ كه بوي گند پلاستيك ميده و كارش سرقت از ديگرانه
    • بی نام IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
      6 8
      اقای بی نامی که داری از اپل به صورت افراطی طرفداری میکنی شمایی که اینقدر جهان سومی فکر میکنی و برند رو فقط به بدنه میبینی بهتره بری همون ایفون5 رو بخری که بدنه خشخشی ابروش رو تو دنیا برد.سامسونگ هر چی باشه بدنش نواوری داره.دنیا فهمیده برترین برند سامسونگ هست هنوز یه عده تو ایران میگن اپل.اخه کی میخوان مردم ایران یکم دیدشون رو باز کنند؟؟؟البته امثال این اقا کم هستن
    • عماد A1 ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      2 0
      سامسونگي كه هي از اپل كپي برداري مي كنه نو آوري داره؟
  • بی نام A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    5 11
    اپل مرده..فقط سامسونگ کبیر
  • بی نام A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    هه هه سامسونگ کبیر؟؟//