آلودگی هوای زمستانی دوباره شروع شد و البته به طور ناگهانی از وضعیت کاملا سالم به آستانه ناسالم برای همه گروه ها رسید.

به گزارش خبرآنلاین؛ ظهر دیروز، 16 بهمن ماه، اعلام شد شاخص کیفیت هوای تهران روی عدد 69 و در بازه سالم است. اما در کمتر از 24 ساعت، میزان آلودگی در تهران بیش از دوبرابر شد و اکنون به 144 رسیده است.

به گفته یوسف رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص صبح امروز آلودگی هوا، عدد 144 و در باره ناسالم برای گروه های حساس است.

اما اگر 6 واحد به آلودگی تهران افزوده شود، هوا برای همه مردم ناسالم می شود، یعنی در آستانه هشدار قرار می گیرد. طبق شاخص های کیفیت  هوا، تا عدد 100، هوا در بازه سالم است، از 100 تا 150 در بازه ناسالم برای گروه های حساس و 150 تا 200 در بازه ناسالم برای همه گروه هاست. بیش از آن هم به شدت ناسالم شناخته می شود.

رشیدی درباره مناطقی که بیشترین آلودگی را تا ظهر امروز داشته اند، به خبرآنلاین گفت: "اکنون 10 منطقه بیشترین آلودگی را دارند و در شمال، جنوب، شرق و غرب شهر پخش هستند."

 

جدول آلوده ترین مناطق تهران

منطقه جغرافیایی - شهری میزان آلودگی
دروس - منطقه یک 164
شهرری - منطقه 20 167
اقدسیه - منطقه یک 159
تهرانسر - منطقه 21 156
امیرآباد - منطقه 6 154
منطقه 7 155
منطقه 18 157
منطقه 4 153
منطقه 11 156
منطقه 8 159

 

اما روز گذشته محمدرضا محمودی، معاون استاندار تهران به خبرآنلاین گفت: "کیفیت هوا اکنون در وضعیت مناسبی است و هنوز به شرایط ناسالم نرسیده. به همین دلیل کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران تشکیل نمی شود."

او پش بینی می کند که تا پایان زمستان وارونگی هوا که منجر به آلودگی هوا می شود، اتفاق نیفتد: "در این فصل شاخص آلودگی هوا چندان تغییری ندارد."

البته سازمان هواشناسی پیش از این احتمال آلودگی هوا در روزهای پایانی هفته را داده بود، اما دیروز که نخستین روز پایداری هوا بود، به دلیل پاک بودن هوای تهران در روزهای پیش از آن، هوا در شرایط سالم بود. اما مطابق پیش بینی سازمان هواشناسی، پایداری هوا حداقل تا فردا ادامه دارد.

مطابق روال گذشته اگر اوضاع آلودگی بدتر از این شود کمیته اضطرار تشکیل می شود. پیش از این محمودی گقته بود احتمال بررسی تعطیلی دوباره تهران در این کمیته وجود دارد، هرچند رییس جمهور با تعطیلی و زوج و فرد سراسری مخالفت کرده است.

البته امروز مرتضی تمدن در حاشیه افتتاح ساختمان جدید پزشکی قانونی در جمع خبرنگاران درباره آلودگی هوای روزهای آینده تهران گفت: احتمالاً در سه روز آخر هفته پایداری هوا داشته باشیم. در صورتی که به مرز هوای ناسالم و اضطرار برسیم کارگروه تشکیل خواهد شد و تصمیماتی نسبت به شرایط آلودگی هوا خواهد گرفت.

هرچند او پیش بینی کرد: در روزهای آینده با توجه به اینکه افزایش درجه حرارت را داریم آلاینده‌ها کاهش خواهد یافت و حجم ترافیکی شهر نیز با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایان هفته کاهش خواهد یافت. مطمئناً تصمیمات کوتاه مدت در شرایط اضطرار آلودگی هوا در سطح استان تهران اجرایی خواهد شد.

4747

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصفهانی IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
    42 34
    دوباره بهانه ای برای تعطیل شدن تهران پیدا شد!
    • بدون نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
      19 10
      بالاخره شنبه باید تعطیل بشه آقایون برن شمال دیگه!!
  • بدون نام PL ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
    126 4
    هیچ ربطی هم به بنزین نداره هااااااا
  • بدون نام RO ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
    13 2
    من شنیدم شنبه این آلودگی به اوج میرسه ... مسولین رسیدگی کنن.
  • بدون نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
    16 1
    بابا چقدر داد و هوار بزنیم چرا سرویس ادارات دولتی و خصوصی را نمیزارید که ترافیک کم بشه؟ چرااااااااااااااااااااااا؟
  • بدون نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
    11 1
    همين ديروز نوشتيد كه هواي تهران ديگه آلوده نميشه و از تعطيلي خبري نيست يه موقع كارشناسان مسئول هوا چشم نخورند با اين وضع پيش بيني و اطلاع رساني.
  • حميد IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
    11 6
    تو رو خدا بي خيال تعطيلي و زوج و فرد بشيد.تاوان سوء مديريت عزيزان ،اختلال در زندگي شهروندان نيست.
  • بدون نام DE ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
    5 7
    دروس منطقه ۳ نیست ؟!
  • بدون نام IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
    6 3
    اینا که همش بالای 1550.دمش گرم شهر ری مقام اول رو بدست آورده .هوای پاک دو روز هم دوام نمیاره