عضو هیات رییسه مجلس با تاکید بر لزوم اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها، اظهار داشت: هنوز اختلاف برداشت در چگونگی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ادامه دارد.

به گزارش خبرآنلاین، امیدوار رضایی، با بیان اینکه به اعتقاد مجلس باید این قانون به تدریج و با زمینه‌سازی مناسب، آگاهی و شناخت مردم و ایجاد پذیرش در بین مردم برای اجرای این قانون اجرا گردد به ایسنا گفت: متاسفانه به نظر می‌رسد که هنوز نیز پس از تصویب قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در مجلس اختلاف برداشت‌هایی وجود دارد به طوری که یک مرتبه یارانه برخی اقلام مثل برخی از قبوض برق صفر اعلام می‌شود. البته در این مورد وزیر نیرو اعلام کرده که این‌گونه موارد مربوط به مصوبات قبلی است.

گزیده سخنان وی را در ادامه می خوانید:

*چنین رویکردی که به جای حذف یارانه‌ها در طول پنج سال، یک مرتبه در طول چند ماه یارانه‌ها حذف شود جو روانی در جامعه به وجود می‌آورد و برای اجرای کل طرح خوب نیست.

* باید با دادن انرژی مثبت به مردم، تفکر به وجود نیامدن مشکل پس از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها را با اعمال و اتخاذ روش درست تدریجی در جامعه به وجود آورد.

* این القا در جامعه که قبل از گران شدن جنس، میزانی از مبلغ آن در اختیار مردم قرار می‌گیرد، رویکرد مثبتی به شمار می‌آید؛ اما هماهنگی بین واریز یارانه‌ها و گران کردن اجناس باید با دقت صورت گیرد تا جو روانی منفی در مقابل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به عنوان طرح ملی ایجاد نشود و اصل طرح زیر سوال نرود، مطمئنا در این شرایط اجرای این قانون پس از گذشت ده سال، مجددا عقب می‌افتد.

 * دولت کارهای مثبتی را آغاز کرده ولی مجلس این کارها را کافی نمی‌داند، چرا که برخی از وزارتخانه‌ها در مسیر خاص مجلس و قانون عمل نمی‌کنند.

 *در شرایط فعلی به نظر می‌رسد که کار مجلس به معنای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به صورت تدریجی با تدبیر و ایجاد زمینه لازم برای اجرای صحیح قانون ارجح است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 99172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =