۰ نفر
۱۶ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۸

شصت و هفتمین جشنواره فیلم ونیز روز دوشنبه با اولین نمایش جهانی دو فیلم دیگر در بخش مسابقه و نمایش فیلم آمریکایی «من هنوز اینجام» در بخش خارج از مسابقه ادامه پیدا کرد.

به گزارش خبرآنلاین، «جوی» تولید مشترک هنگ کنگ، فرانسه و بلژیک و «قتل اساسی» تولید مشترک لهستان، نروژ، مجارستان و ایرلند فیلم‌هایی بودند که روز دوشنبه در بخش مسابقه روی پرده رفتند.

«جوی» به کارگردانی وانگ بینگ فیلمساز چینی نگاهی سرد به رنج انسانی در یک اردوگاه بازآموزی در صحرای بادزده «گوبی» دارد.

داستان فیلم که برگرفته از رویدادی واقعی است سال 1960 اتفاق می‌افتد و درباره مخالفان راستگرای حکومت کمونیستی چین است که محکوم هستند در سرمای کشنده زمستان یک جوی به طول صدها مایل حفر کنند. به زودی قحطی می‌شود و مرگ آنها را در کام خود فرو می‌برد.

وانگ بینگ که «جوی» اولین فیلم اوست، گفت: «این فیلم به کسانی که زجر کشیدند ارزش می‌دهد، اما فیلمی اعتراضی نیست. ما می‌خواستیم خاطرات را حفظ کنیم، حتی خاطرات تلخ.»

بینگ که متولد 1967 است، گفت: «اتفاقات فیلم قبل از تولد من روی می‌دهد. برای همین تلاش زیادی کردم سال‌های 1950 و 1960 در چین و حقایق تاریخی را درک کنم.»

حد و حدود تحمل انسان‌ها موضوعی است که در تریلر «قتل اساسی» ساخته یرژی اسکولیمووسکی فیلمساز لهستانی نیز - که در آخرین لحظه به فهرست فیلم‌های بخش مسابقه اضافه شد - مورد توجه قرار می‌گیرد.

وینسنت گالو بازیگر آمریکایی در این فیلم نقش یک افغانی عضو طالبان را بازی می‌کند که توسط نیروهای آمریکایی در کابل دستگیر و به لهستان منتقل می‌شود. او در آنجا از زندان می‌گریزد و برای نجات باید از کوه‌های برفی بگذرد و حتی آدم بکشد.

اسکولیمووسکی هم مانند بینگ گفت فیلم او سیاسی نیست. کارگردان، نمایشنامه‌نویس و بازیگر قدیمی، گفت: «سعی کردم از مفاهیم سیاسی حداقل استفاده را کنم.»

وینسنت گالو بازیگر اصلی «قتل اساسی» به عنوان کارگردان فیلم آمریکایی «قول‌های نوشته‌شده در آب» را نیز در بخش مسابقه این دوره جشنواره ونیز دارد. فیلم او درباره زنی جوان مبتلا به یک بیماری لاعلاج است.

روز دوشنبه همچنین «من هنوز اینجام»، اولین تجربه کارگردانی کیسی افلک بازیگر در بخش خارج از مسابقه لیدو به نمایش درآمد. این فیلم درباره تصمیم غیرمنتظره واکین فینیکس در سال 2008 درمورد کناره‌گیری از بازیگری در سینما و ادامه فعالیت هنری به عنوان یک موزیسین هیپ هاپ است.

واکین فینیکس برادر کوچک ریور فینیکس بازیگر فقید آمریکایی است و بیش از همه برای نقش‌آفرینی در فیلم «گلادیاتور» شهرت دارد که برای آن نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل شد.

شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز  اول سپتامبر (10 شهریور) با اولین نمایش جهانی «قوی سیاه» به کارگردانی دارن آرونوفسکی آغاز شد و 11 سپتامبر (20 شهریور) به پایان می‌رسد.

کوئنتین تارانتینو رئیس هیئت داوران بخش مسابقه این دوره است.

خبرگزاری فرانسه / 6 سپتامبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 90771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =