۰ نفر
۱۵ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۹

فیلم‌های «کارآگاه دی و راز شعله ارواح»، «راه میان‌بر میک» و «کالبدگشایی» روز یکشنبه در بخش مسابقه شصت و هفتمین جشنواره فیلم ونیز روی پرده رفتند.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم اکشن و رزمی «کارآگاه دی و راز شعله ارواح» به کارگردانی تسویی هارک کارگردان هنگ کنگی داستانی پلیسی را به تصویر می‌کشد که در دوران حکومت سلسله تانگ در قرن هفتم میلادی روی می‌دهد.

کارآگاه دی با بازی اندی لو در فضایی پر از دسیسه در مورد تهدیدهایی که مانع به قدرت رسیدن ملکه وو زتیان هستند، تحقیق می‌کند.

هارک که در ویتنام به دنیا آمده، در نشست مطبوعاتی فیلم خود، گفت: «ما سعی کردیم برای جلب نظر تماشاگر یک طرح داستانی بسیار پیچیده خلق کنیم، بخصوص با پیچیدگی پایان فیلم. شما برخلاف دیگر فیلم‌های این ژانر تا اواخر فیلم متوجه نمی‌شوید قاتل کیست.»

در همین حال «راه میان‌بر میک» به کارگردانی کلی رایکارت نیز بر یک زن با بازی میشل ویلیامز متمرکز می‌شود. داستان فیلم سال 1845 روی می‌دهد و درباره گروهی مهاجر مقیم است که در صحرای اورگون در آمریکا گم می‌شوند.

ایده فیلم از جایی آمده که اصلا قابل انتظار نیست. رایکارت گفت سیاست‌های جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا پس از حوادث 11 سپتامبر او را به فکر ساخت این فیلم انداخت.

رایکارت گفت: «جان ریموند نویسنده فیلمنامه شباهت‌هایی بین داستان «راه میان‌بر میک» و وقایع این روزها دید؛ اینکه از کسی پیروی کنید که یا نادان است یا احمق.»

«راه میان‌بر میک» داستان واقعی یک مرد کوهستانی بنام استفن میک با بازی بروس گرین‌وود است که گروهی مهاجر سوار بر یک دلیجان را قانع می‌کند که یک راه میان‌بر خوب بلد است، اما در نهایت باعث می‌شود آنها در بیابان سرگردان شوند. اتفاقات فیلم از نگاه زنی سرسخت ترسیم می‌شود که همراه گروه است.

رایکارت در تحقیقات خود متوجه شد خاطرات زن از آن اتفاق کاملا با نگاه مردان درگیر ماجرا متفاوت بوده است. این خاطرات در حالی که با خوشبینی و رومانس آغاز می‌شود در نهایت با فهرستی از خرده کاری‌ها به پایان می‌رسد.   

«کالبدگشایی» به کارگردانی پابلو لارین کارگردان شیلیایی سومین فیلمی بود که روز یکشنبه در بخش مسابقه جشنواره ونیز نمایش داده شد.

لارین در این فیلم سعی کرده نگاهی طنزآمیز در عین حال تلخ به روزهای پس از کودتای سال 1973 در شیلی و خودکشی سالوادور آلنده داشته باشد که در پسزمینه داستانی عاشقانه روی می‌دهد.

لارین که فیلم سال 2008 «تونی مانرو» او درباره مردی که از جان تراولتا تقلید می‌کند، مورد تحسین قرار گرفت، درباره «کالبدگشایی»، گفت: «اینکه تماشاگر به فیلم بخندد یا نه به خود او بستگی دارد.»

فیلم با کالبدشکافی رئیس جمهور سوسیالیست مخلوع آغاز می‌شود. آلفردو کاسترو که در فیلم نقش یک فعال مدنی را بازی می‌کند، گفت: «برای اولین بار در تاریخ سینما جنازه سالوادور آلنده در حالی که سرش متلاشی شده عملا دیده می‌شود. شاید این مسئله در شیلی باعث بحث شود، اما سعی شده این کار با نهایت دقت انجام شود.»

«کالبدگشایی» سومین فیلم بلند لارین و تنها فیلم آمریکای لاتین در میان 24 فیلمی است که برای دریافت جایزه شیر طلایی این دوره جشنواره ونیز رقابت می‌کنند.

شصت و هفتمین جشنواره فیلم ونیز اول تا 11 سپتامبر (10 تا 20 شهریور) برگزار می‌شود و کوئنتین تارانتینو رئیس هیئت داوران بخش مسابقه است.

خبرگزاری فرانسه / 5 سپتامبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 90411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =