درپایان برنامه پنجم در برداشت از میدان گازی پارس جنوبی از قطر پیشی می گیریم.

وزیر نفت در مراسم افتتاح خط لوله هفتم از افزایش تولید گاز کشور به 1.1 میلیارد مترمکعب تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: ایران به طور قطع در برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی قطر را پشت سر خواهد گذاشت.

دکتر سیدمسعود میرکاظمی در مراسم افتتاح رسمی خط لوله هفتم سراسری گاز با بیان این که بهره مندی ایرانشهر به عنوان نخستین شهر استان سیستان و بلوچستان از گاز طبیعی همه کارکنان صنعت نفت کشور را خوشحال کرده است، افزود: با آغاز به کار خط هفتم سراسری گاز در کوتاه ترین زمان ممکن عقب ماندگی شرق کشور در گازرسانی جبران خواهد شد.

میرکاظمی از تامین گاز استان سیستان و بلوچستان از طریق خط لوله هفتم سراسری گاز خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این خط لوله روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز به استان سیستان و بلوچستان و 60 میلیون مترمکعب به کشور پاکستان و سایر کشورهای متقاضی گاز ارسال می کند.

وی گفت: هم اکنون 93 درصد از جمعیت شهری و 35 درصد از جمعیت روستایی کشور از گاز طبیعی بهره مند هستند و با افتتاح پروژه های بزرگی نظیر خط هفتم سراسری این میزان به سطح بالاتری خواهد رسید.وزیر نفت تصریح کرد: تا پایان سال 83 نزدیک به 103 هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در کشور ایجاد شده بود که امروز این عدد به 177 هزار کیلومتر رسیده است.

میرکاظمی تاکید کرد: تا پایان برنامه چشم انداز 20 ساله در کشور نزدیک به 200 میلیارد دلار در طرح های پایین دستی و بالا دستی پروژه های صنعت نفت و گاز سرمایه گذاری تعریف شده، از این رو می توان مطمئن بود با به ثمر نشستن آنها زمینه های رشد و شکوفایی صنعت نفت بیش از پیش فراهم خواهد شد.

وزیر نفت اظهار داشت: در شرایط کنونی نه تنها توان مقابله با تحریم های بین المللی را داریم بلکه می توانیم کشورهای دیگر را نیز در عرصه صنایع نفت و گاز یاری دهیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 86716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =