تحقیق درباره استاد آمریکایی که ویرایش ژنتیکی را به دانشمند چینی یاد داد

دکتر «هِه جیانکوآی» با انتشار خبر ایجاد «اولین انسان با ویرایش ژنتیک» غوغایی در جهان علم به پا کرد. حالا استاد راهنمای وی متهم شده است که قوانین دانشگاه را نقض کرده و به شاگردش نحوه ایجاد موجود دستکاری‌شده را یاد داده است.

به گزارش خبرآنلاین، مسئولان دانشگاه Rice تحقیقات رسمی را آغاز کردند تا ببینند دکتر«مایکل دیم» تا چه حد در تولید دوقلوهای دستکاری‌شده ژنتیکی نقش داشته است، چراکه هم قوانین دانشگاه را نقض کرده و هم قانون آمریکا را.{لینک}

طبق قوانین مصوب در آمریکا و انگلیس ویرایش ژنتیکی ممنوع بوده و کاری غیراخلاقی محسوب می‌شود.

دکتر چینی در دانشگاه Rice و استنفورد تحصیل کرد و سپس به چین بازگشت و لابراتوار مخصوصی را برای این کار ایجاد کرد. دکتر دیم در دانشگاه Rice استاد راهنمای وی بود و تقریباً تمام فوت‌وفن کار را به وی یاد داد.

مقامات دانشگاه در بیانیه رسمی اعلام کردند تحقیقات کامل درزمینهٔ دخالت دکتر «دیم» در ساخت انسان ویرایش شده ژنتیکی در چین توسط شاگردش آغاز کرده‌اند. دانشگاه با انتشار این بیانیه مسؤولیت این اتفاق را از سر خود باز کرد تا بگوید از داستان همکاری این دو مطلع نبوده است.

دکتر «هه» روز دوشنبه در هنگ‌کنگ گفت دی ان ای دختران دوقلو با ابزار جدید و از طریق مهندسی بیولوژیک ویرایش شده و حالا LuLu و nana که چند هفته پیش به دنیا آمدند؛ هر دو مقاوم به ابتلا به ویروس ایدز هستند. محقق چینی مدعی است ابزار بسیار قدرتمندی ابداع کرده است که می‌تواند ورودی دی ان ای انسان را به‌طور کامل ویرایش کند.

دکتر «دیم» در هر دو شرکت تأسیس‌شده توسط «هه» هم به‌عنوان سهامدار و هم مشاور مشارکت فعال داشته است.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 828900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =