به گفته مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس این شرکت با انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تفاهم نامه ای را امضا کرده که براساس آن واردات بخشی از کالاهای نفتی به کشور ممنوع شده است.

علی وکیلی با تاکید بر این که مسئولان کشور برای اجرای پروژه‌های پارس جنوبی به توانمندی داخلی اعتماد کرده‌اند، گفت: پیمانکاران ایرانی باید توانمندی های خود را توسعه دهند و با جدیت و دقت پروژه های پارس جنوبی را اجرا کنند.

علی وکیلی در مراسم آغاز به کار نمایشگاه افزایش توانمندی های ساخت داخل در پارس جنوبی با بیان این که تا کنون بیشترین ترافیک کاری در طرح توسعه پروژه های پارس جنوبی 5 تا 7 فاز بوده است، افزود: هم اکنون کار توسعه همزمان 18 فاز در پارس جنوبی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، یکی از چالش های مهم در موضوع پیمانکاری صنعت نفت را فناوری خواند و گفت: سرمایه گذاری از محل درآمدهای پیمانکاران و سازندگان در بحث فناوری ضروری است.

وکیلی یادآور شد: به منظور شفاف سازی فهرست مشترک (وندورلیست) شرکت های فعال در پارس جنوبی، تفاهمنامه ای با سازندگان داخلی امضا شده که بر خلاف تصور پیمانکاران، دسترسی به وندورلیست های نفت و گاز پارس دشوار نیست.

وی با تاکید بر ضرورت به کارگیری استانداردهای اجرای پروژه های پارس جنوبی از سوی پیمانکاران و سازندگان داخلی یادآور شد: با توجه به این که گاز تولیدی از پارس جنوبی گاز ترش و خیلی ترش به شمار می رود، رعایت استانداردهای زیست محیطی، ایمنی و سلامت نیروی انسانی بسیار ضروری است و هرگز از استانداردهای بالای پارس جنوبی کوتاه نمی آییم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 76501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =