این کشف بزرگترین و عظیم‌ترین قله آتشفشانی زیردریایی است که تا‌کنون یافت شده است به طوری که این قله سه هزار متری از سه یا چهار کوه بلند اندونزی بلندتر و مرتفع‌تر است.

ایسنا نوشت:

محققان دانشگاه زمین‌شناسی اندونزی از کشف یک قله آتشفشانی به ارتفاع سه هزار متر در بستر اقیانوس آرام خبر داده و اعلام کردند که این قله آتشفشانی تقریبا نیمه فعال است. 

«جیم هولدن» - رییس پروژه تحقیقاتی دانشگاه زمین‌شناسی اندونزی - در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی این کشور، گفت: منطقه‌ای که این قله آتشفشانی در آن واقع شده است، شش هزار و 200 کیلومتر مربع وسعت دارد. به طوری که محققان تخمین می‌زنند این منطقه درست به وسعت ایالت «دلاویر» در ایالات متحده آمریکاست. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که این قله در حال حاضر از سطح آب مشخص نیست و اکثریت آن در زیر اقیانوس است.

این مقام مسوول در این پروژه تحقیقاتی در مصاحبه‌ای تلفنی با خبرگزاری آسوشیتدپرس، گفت: این کشف بزرگترین و عظیم‌ترین قله آتشفشانی زیردریایی است که تا‌کنون یافت شده است، به طوری که این قله سه هزار متری از سه یا چهار کوه بلند اندونزی بلندتر و مرتفع‌تر است.

  بر‌اساس اعلام کارشناسان و محققان این پروژه، نواحی اطراف این قله آتشفشانی از تنوع گونه‌های آبزیان و گیاهان اقیانوسی غنی و سرشار هستند. گفتنی است، این قله آتشفشانی سه هزار متری در جزیره «سولاوسی» در اندونزی واقع شده و قرار است نتایج تکمیلی این پروژه در 14 اوت سال جاری میلادی اعلام عمومی شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 75331

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =