۰ نفر
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
سرمایه‌گذاری معجزه‌انگیز بارسلونا

باشگاه بارسلونا، راه حلی معجزه‌آمیز برای افزایش سود سالیانه ‌اش در نظر گرفته است.

نوید صراف | دیگر کیست که در دنیای کنونی، معنی جمله معروف «فوتبال یک صنعت و تجارت است» را به طور کامل متوجه نشده باشد؟ امروزه، دیگر مرزهای فوتبال در صنعت و تجارت فراتر از گذشته رفته و باشگاه‌های بزرگ دنیا، برای کسب درآمدهای بیشتر، به اقداماتی جالب توجه دست می‌زنند. مدتی پیش بود که باشگاه رئال مادرید، پروژه افتتاح زنجیره‌ای «کافه رئال مادرید» را کلید زد. پروژه‌ای که استارت‌اش در دبی زده شد و در آمریکا توسعه بیشتری پیدا کرد و به زودی شعبات دیگری در سطح قاره سبز و آسیا به ویژه در چین، کره و ژاپن احداث خواهد شد.

حال، باشگاه بارسلونا، راه حلی معجزه‌آمیز برای افزایش سود سالیانه بلوگرانا یافته که به کمک آن، به راحتی از رقیب دیرینه و سنتی‌اش یعنی رئال مادرید پیشی خواهد گرفت. مسئولان این باشگاه کاتالانی، طی پروژه‌ای بلند مدت و آینده‌نگرانه، تصمیم به احداث پارک‌های تفریحی در سرتاسر جهان گرفته‌اند، پارک‌هایی به مساحت 3000 تا 10 هزار متر مربع که در آنها فروشگاه‌های هواداری، رستوران، پاساژهای تجاری و مراکز تفریحی ساخته خواهد شد.

در همین راستا، باشگاه بارسلونا با کمپانی «Parques Reunidos»، قراردادی را امضا کرده که به موجب آن، این کمپانی موظف شده است طی یک بازه 2 ساله، بیش از 5 پارک تفریحی با تِم بارسلونا، در اروپا و آسیا احداث کند. بر این اساس، ساخت پارکی بسیار بزرگ در جزیره «هاینان» چین و یک پارک دیگر در سواحل ویتنام، جزو اولین اهداف این کمپانی و بلوگرانا هستند.

اما نکته جالب‌تر ماجرا، نحوه سرمایه‌گذاری بارسلونا در ساخت این پارک‌هاست. براساس قرارداد نوشته شده، کاتالان‌ها تنها 4 میلیون یورو برای احداث هر پارک هزینه می‌کنند، یعنی چیزی معادل 15 درصد مبلغ کل و سایر هزینه‌ها از سوی کشورهای میزبان پرداخت خواهد شد. از سوی دیگر نیز، آبی‌اناری‌ها 50 درصد سود سالیانه را دریافت می‌کنند. بر اساس آخرین تحقیقات صورت گرفته، پیشبینی می‌شود کاتالان‌ها تنها از پارک «هاینان» چین، سالیانه 100 میلیون یورو کسب درآمد کنند، که این رقم بی‌شک در مقایسه با میزان سرمایه‌گذاری ناچیزشان، بسیار چشم‌گیری خواهد بود.

باشگاه بارسلونا قصد دارد که درآمدهای سالانه باشگاه را به بیش از 800 میلیون یورو طی 3 سال آینده برساند. رقمی که با رشدی قابل توجه، از 600 میلیون یورو در فصل 15-2014، به رقم 695 میلیون یورو در فصل 17-2016 رسیده که سهم کارهای تجاری و تبلغاتی باشگاه چیزی در حدود 285 میلیون یوره بوده.

حال آبی‌اناری‌ها با اجرای پروژه «پارک‌های تفریحی»، با کمترین میزان ریسک و سرمایه‌گذاری، تنها با کمک استفاده از برند معتبر و با ارزش باشگاه، به سودی قابل توجه دست می‌یابند که نه تنها کمک شایانی در رسیدن به درآمد 800 میلیون یورویی به کاتالان‌ها می‌کند، بلکه مرزهای سودآوری باشگاه را نیز دستخوش تغییر خواهد کرد.

43257

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =