خانه ملت نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:نحوه تعطیلی مطبوعات و فیلتر شدن رسانه ها باید ضابطه مند شود و همانطور که موضوع حبس زدایی از سوی مجلس پیگیری می شود، نباید اجازه داد رسانه ها نیز به سادگی تعطیل شوند

علی لاریجانی پنج شنبه شب ضیافت افطاری با مدیران رسانه داشت، وی در این جلسه گفت: یکی از جلسات خوب برای من، برگزاری جلسه با رسانه ها است و احساس می کنم بیش از اینها باید مطالب شما شنیده شود و از کارهای رسانه های مستقل حمایت شود.

 لاریجانی گفت: لازم است رسانه ها رابطه تنظیم یافته تری با مجلس شورای اسلامی داشته باشند، که ما نیز از این موضوع استقبال می کنیم و برای فراهم کردن این امکان تلاش می کنیم.

اهم اظهارات رئیس مجلس را در ادامه بخوانید؛

*می توان با همکاری مرکز پژوهش ها و رسانه ها مدلی را طراحی کرد و از حضور رسانه ها در کمیسیون های مجلس استفاده کرد. پیشنهاد ایجاد گروهی کاری برای مطبوعات که متشکل از نماینده رسانه ها، نمایندگان مجلس و معاون مطبوعاتی ارشاد است، قابل بررسی است تا اگر ایراد احتمالی دارد، برطرف گردد.

*حتما توصیه می کنم تا رئیس قوه قضائیه با رسانه ها دیدار داشته باشد که قطعاً این جلسات مفید خواهد بود و طی آن نظرات اهالی رسانه به صورت مستقیم به گوش مسئولان می رسد.

* نحوه تعطیلی مطبوعات و فیلتر شدن رسانه ها باید ضابطه مند شود و همانطور که موضوع حبس زدایی از سوی مجلس پیگیری می شود، نباید اجازه داد رسانه ها نیز به سادگی تعطیل شوند، قبول داریم در این زمینه نیاز به ضابطه داریم و اگر لازم باشد مجلس نیز پیگیری خواهد کرد.

* گفته می شود که در ارتباط با رسانه ها دو لایحه در راه است، که البته دولت لایحه های دیگری را نیز در راه دارد که هنوز به دست مجلس نرسیده است که از جمله این لوایح می توان به لایحه خدمات کشوری اشاره کرد.

* مقدار زیادی از دعاوی مطرح شده در قوه قضائیه به عدم آگاهی مردم نسبت به حقوقشان ارتباط دارد.

* در سال های گذشته با تدابیر اندیشیده شده کشور بر روی جاده مناسبی قرار گرفته که نیاز به حمایت دارد تا از سنگلاخ ها عبور کند.

* از مسئله هسته ای تا حدودی عبور کرده ایم و فضای آرامی برای سرمایه گذاری ایجاد شده که البته هنوز برخی کشورها در این زمینه مسئله سازی می کنند و نقش رسانه ها در این مقطع مهم می تواند بسیار کمک کننده باشد.

*تنها راه رسیدن به این هدف و تحقق رشد 8 درصدی افزایش حجم سرمایه گذاری است.

* امام خمینی (ره) در زمان حیات خود به ثروتمندان توصیه می کردند که در زمینه های تولیدی، سرمایه گذاری کنند، ایشان از سوی دیگر به مسئولان نیز توصیه می کردند تا فضای امن اقتصادی برای سرمایه گذاران ایجاد کنند.

* در بودجه سال 96 حدود 40 تا 50 هزار میلیارد کسری بودجه داشتیم که با اوراق مشارکت بر آن سرپوش گذاشته شد.

* وقت مسئولان باید به مسائل اصلی کشور اختصاص یابد و رسانه ها رفتار مسئولانی که به حواشی می پردازند را باید تقبیح کنند.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 671959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =