۰ نفر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری از انصراف نامزد همسو با خودش تشکر کرد و گفت: وضعیت کشور را بنده و آقای قالیباف می‎بینیم که از رکود عبور نکرده است.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری که در مصلای شیراز و در جمع مردم این شهر سخن می‌گفت، با اشاره به انصراف قاليباف به نفع او گفت: از ايشان به دليل اين حرکت انقلابی تشکر مي‎کنم. وضعیت کشور را بنده و آقای قالیباف می‌بينیم. برخي می‌گویند از رکود عبور کرده ایم اما کشور همچنان رکورد زده است. 

وي با بیان اینکه مردم در انتخابات آتی برای اتخاذ یک تصمیم مهم وارد عرصه خواهند شد، تاکید کرد: هر کجا که مردم و جوانان نقش‌آفرین بودند، عزت‌آفرین شدند. حضور مردم متدین و جوانان برومند سایه جنگ را از سر کشور دور کرده است. نگاه به توانمندی مردم و جوانان و چشم دوختن به بیگانگان برای رفع مشکلات کشور قابل قبول نیست. متاسفانه یک نگاه نادرست به نقش بیگانگان موجب معطل ماندن کشور شده است.

اهم اظهارات ابراهیم رئیسی را به نقل از خبرگزاری‌ها در ادامه بخوانید؛

*یکی از دلایل بیکاری، قاچاق کالا و دیگر واردات بی‌رویه کالا به کشور است. مگر آقایان نمی‌گفتند بازار کشور بازار کشور چین شده‌ است؟ خب چرا واردات در این دولت 2 برابر شده است؟

* ما می‌گوییم چرا کسانی که از فقر مطلق رنج می‌برند، چنین وضعیتی دارند؟ باید یارانه سه دهک پایین را افزایش بدهیم تا مشکلات دهک‌های پایین حل شود. به ما می‌گویند منابع را از کجا تامین می‌کنیم؟ شما در همین چند روز اخیر یارانه‌های قطع شده را وصل کردید و پرداختی‌ها را سه برابر کردید، اين پول را از کجا آورده‌اید؟ به دهیاران گفته‌اید بیایید نفری 10 میلیون بگیرید، این پول را از کجا آورده‌اید؟

* شما چه کرده‌اید با این کشور؟ چرخ‌های اقتصاد کشور خوابیده، کارگاه‌ها تعطیل شده و جوانان بیکار شده‌اند، بفرمایید نقدینگی کشور را چه کار کرده‌اید؟

*به ما می‌گویند اقتصاد بلد هستید؟ اگر اقتصاد این است که پول مردم و کشور را به چندنفر بدهند نه، ما این اقتصاد را بلد نیستیم.

*دولت یازدهم باید گزارش عملکرد دهد و بگویید در این چهار سال چه کرده است.

*خانم می‌گوید من همسرم را دوست دارم، اما ایشان چون شغل ندارد زندگی ما در حال فروپاشی است؟ دختر و پسر ما مدرک به دست مانده است، لذا ما آمده‌ایم، چون راه حل این مشکلات را می‌دانیم و به کمک مردم می‌توانیم مشکلات را کنار بزنیم.

* به ما می‌گویند شما دیپلماسی بلدید؟ اگر شما بلدید بگویید چرا میزان روابط اقتصادی ما با کشور دوست ما عراق بسیار کمتر از ترکیه است. دیپلماسی یعنی هموار کردن مسیرهای اقتصادی.

* 180 کشور در دنیا وجود دارد که باید با همه رابطه و تعامل داشته باشید شما همه دنیا را در 4 کشور خلاصه کرده‌اید. اگر دیپلماسی به این معنی است که به اروپایی‌ها بگویید که اگر حمایت نکنید در انتخابات پیروز نمی شویم ما این را بلد نیستیم.

*ما وزرا و مدیرانی را می‌خواهیم که شبانه روز کار کنند تا مردم آرامش داشته باشند. اما اگر وزیر خودش تاجر باشد و در ده شرکت فعالیت کند که نمی‌تواند به مردم خدمت کند. گفتیم دولت باید در برخورد با مردم کرامت را حفظ کند. دختران و زنان این کشور کرامت دارند و باید کرامت دختران ما حفظ شود.

*حقوق شهروندی که رونمایی کردن نیست؛ حقوق شهروندی یعنی جوان ما کار داشته باشد.

*مردم هوشیار هستند و عقل و شعور دارند و می‌دادند که آقایان وحشت می‌اندازند و رقیب هراسی می‌کنند.

 

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =