مناظره‌خبرآنلاین/ قالیباف ریزش رای داشت؟/کاظمی:می‌دانست رای ندارد/میرتاج‌الدینی:قابل پیش‌بینی بود/۳

وزیر مستعفی دولت نهم معتقد است که قالیباف به دلیل آنکه رأی نداشت از انتخابات کناره گیری کرد اما میرتاج‌الدینی بررسی دلیل کناره‌گیری قالیباف را به پرسش از خود قالیباف و همراهانش سپرد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی و پرویز کاظمی با حضور در خبرآنلاین در رابطه با موضوع انتخابات به مناظره پرداختند.

در میان مناظره  بحث از دوقطبی انتخاباتی شد.

کاظمی: دو قطبی به این مفهوم که هم سنگ هم حرکت کنند یک بحث است، بحث دیگر این است که دو نفر شکل متمایز تری از هم دارند، اگر از باب این نگاه کنیم که دو نفر هم سنگ هم حرکت کرده باشند، این شکل نیست. با توجه به این که مردم مناظره ها را نگاه کردند، چون مطالبی که ارائه شد مطالب کاربردی و عملیاتی نبود و چیزهای کلی را گفتند.بنابراین من تصور می کنم آن دو قطبی به این مفهوم که دو نفر هم سنگ هم حرکت کنند، را شاهد نیستیم.

خبرآنلاین: از اول جبهه مردمی گفته بود که کسی که رای بالاتری داشته باشد، او کاندیدای نهایی خواهد بود، چندی پیش هم صدا وسیما هم در نظرسنجی خود،آقای قالیباف را بالاتر از آقای رئیسی میدانست چه اتفاقی افتاد که قالیباف کنار رفت؟

میرتاج‌الدینی: این بحث شخصی می شود و شاید نیاز باشد خود آقای قالیباف و اطرافیانش نظر میدهند،آنچه که من خبر دارم این است که از هفته سوم نظرسنجی های متفاوت از هفته های قبل بود، این قابل پیش بینی بود. با توجه به اینکه قالیباف شناخته شده‌تر بود و آقای رئیسی در دو ماه اخیر پا به عرصه گذاشت که یک ماه به انتخابات مانده بود، تصمیم گرفت.بنابراین تا در میان مردم اطلاع رسانی شود، دو هفته زمان می برد که نتیجه آن در هفته سوم ایجاد شد. یک موجی الان برای آقای رئیسی ایجاد شده است که این الان فراگیرشده است، با این تصمیم آقای قالیباف این موج بیشتر خواهد شد.

خبرآنلاین: شما فکر میکنید این بحث ریزش آرای قالیباف چقدر جدی بود که کنار بکشد؟

کاظمی:بحث جمنا را نگاه کنید که رئیسی خود را جدا از جبهه دانست در مورد آقای قالیباف هم گفت که دوستان اگر ما را انتخاب کنند، لطف کرده اند و مستقل آمدند. در واقع آقای قالیباف ارزیابی هایی که کرد به لحاظ عدم توفیق در مناظره ها این تصمیم را گرفت چون می دانست که رای نخواهد داشت و این را به مردم نسپرد و فکر نکنم نگاهش این بود که من به خاطر آقای رئیسی کنار بروم.

خبرآنلاین: افرادی که در ستاد آقای رئیسی هستند از احمدی نژادی ها هستند، برخی این تحلیل را میدهند که دولت رئیسی پس شبیه دولت احمدی نژاد میشود، این تحلیل را قبول دارد؟

میرتاج‌الدینی:آقای رئیسی شخصیت جامع و توانمندی است که چند توانمندی در ایشان سراغ دارم یکی که بتوانم کارشناسان و مدیران قوی را در اطراف خود جمع کند، نکته دوم این توانمندی را دارد که از محاسن همه دولت های گذشته استفاده کند و کاستی های آنها را کنار بگذارد.اشکالاتی که دولت های قبلی داشتند را نگذارد در دولت ایشان ایجاد شود، باید نگاهمان به همه دولت ها اینگونه باشد که صفر و صد نبینیم، برخی خود را میخواهند سفید نشان دهند و باقی دولت ها را سیاه.آقای رئیسی میتواند ویژگی های مثبت دولت های قبلی را در خود جمع کند و اشکلات را رفع کند، حضور دولتمردان نهم و دهم به چند دلیل است، کسانی که در دولت سابق بودند اینطور نبود که به جریان خاصی به نام احمدی نژاد وابستگی داشته باشند، بلکه از جبهه بزرگی به نام اصولگرایی بودند که در دولت سابق هم بودند.آنها در این عرصه رئیسی را اصلح دانستند و توانستند حضور بیابیند، اینگونه هم نیست که دولت رئیسی نعل به نعل دولت قبل خواهد بود، بلکه اینگونه بدانم ابعاد مثبت مانند، مردمی  و پرکار بودن از دولت قبل در این دولت خواهد بود و برخی از حاشیه هایی که در دولت احمدی نژاد به وجود آمد و موجب افتراق شد، آقای رئیسی مانع این افتراق خواهد شد.

29217

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =