معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ما برنامه پیشنهادی خود را در حوزه زنان برای دولت دوازدهم ارائه دادیم. این برنامه در چارچوب قانون برنامه ششم توسعه و حقوق شهروندی است.

شهیندخت مولاوردی در گفت‎وگو با خبرآنلاین در پاسخ به این سئوال که "به نظر شما جامعه زنان بین آقای روحانی و نامزدهای منتقد دولت یازدهم حرف کدامیک را درباره ارتقای وضعیت خود و پاسخگویی به مطالبات‌شان باور می کنند؟"، گفت: کارنامه چهار سال دولت آقای روحانی روی میز است و با کسانی که سابقه اجرایی آنچنانی ندارند یا آنها که سوابقی دارند، قابل مقایسه است.

وی درباره طرح تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران گفت: اینها از موارد قابل بررسی است تا مردم به یک انتخاب آگاهانه برسند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به این سئوال که آیا برنامه‎های دولت دوازدهم را در این حوزه برای آقای روحانی آماده کرده‌اید؟، یادآور شد: ما برنامه پیشنهادی خودمان را در حوزه زنان برای دولت دوازدهم ارائه دادیم. این برنامه در چارچوب قانون برنامه ششم توسعه و حقوق شهروندی است.

وی درباره نگاه سایر کاندیداها به حوزه امور زنان، یادآور شد: یک هفته به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری زمان باقی است. اما ما هنوز برنامه مکتوب و مدونی را از کاندیداهای منتقد دولت یازدهم ندیده‌ایم، منتظریم تا برنامه‎های آنها نه فقط در حوزه زنان بلکه درباره همه حوزه‎ها منتشر شود.

معاون رئیس جمهور با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در تنظیم برنامه‎های تبلیغاتی و مناظره‎های نامزدها اظهار کرد: حتی در سخنرانی‎ها و مناظره‎هایی که در صدا و سیما برگزار شد، به موضوع زنان بسیار کمرنگ پرداخته شد.

وی ادامه داد: طراحان سئوالات صدا و سیما در مناظره‎ها در محور اجتماعی و فرهنگی موضوعات مربوط به حوزه زنان را مورد غفلت قرار داده بودند. این مسئله مورد انتقاد جدی ما بود. در برنامه‎های دیگر هم برنامه‎ای از کاندیداها در این حوزه خواسته نشد و بیشتر زمان مناظره‎ها به بحث و جدل گذشت.

مولاوردی با بیان اینکه تا کنون برنامه مدونی از نامزدهای منتقد دولت یازدهم ندیده است، تأکید کرد: البته آقای رئیسی در یکی از همایش‎ها به چند محور در حوزه مطالبات زنان اشاره کرد اما از سایر کاندیداها هنوز نظر خاصی ندیده‌ایم. گرچه عملکرد هر یک از آقایان به اندازه کافی گویا است. در مجموع با بررسی و مقایسه عملکردها نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می‎شود به یک جمع بندی و انتخاب درست رسید.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 664037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =