شیناواترا که به تلاش برای بی ثبات سازی کشور متهم شده در رد این اتهامات گفته است که از پادشاه خواسته مداخله کند

گلوله ای که به رهبر مخالفان تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق تایلند که این روزها طرفداران او صحنه گردان آشوب های خیابانی این کشور شده اند اصابت کرده بود، امروز از جمجمه  اش خارج شد.

بی بی سی انگلیسی نوشت که پزشکان تایلندی موفق شدند گلوله ای را که به جمجمه سوندهی لیمتونگ کول، کسی که توانسته بود زمینه سقوط تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق تایلند را فراهم کند، اصابت کرده بود خارج کرده و او را مداوا کنند.

سوندهی لیمتونگ کول که رهبری جنبش طرفداران دولت، موسوم به "پیراهن زردها" را در برابر طرفداران تاکسین شیناواترا موسوم به پیراهن قرمز ها بر عهده دارد، روز جمعه در اثر حمله طرفداران رقیب از ناحیه سر هدف تیراندازی قرار گرفت و زخمی شد.

پزشکان که در ابتدا حال وی را بسیار وخیم اعلام کرده بودند، پس از این عمل جراحی اعلام کردند که حال وی رضایت بخش است. دولت تایلند معتقد است این حمله با هدف تشدید ناارامیها در این کشور صورت گرفته است .

این حمله که مشخص نیست با چه انگیزه ای از سوی پیراهن قرمزهای طرفدار تاکسین شیناواترا صورت گرفته، موجب تشدید تنشها میان جنبش طرفداران دولت و هواداران نخست وزیر سابق خواهد شد.

الان نزدیک به ده روز است که پیراهن قرمزها به خیابانهای بانکوک ریختنه اند و برکناری آبهیسیت وجاجیوا نخست وزیر کنونی را خواستار شده اند. اعتراضات خیابانی این معترضان به لغو نشست آسه آن در بانگوک منتهی شد که نوعی شکست برای دولت وجاجیوا محسوب می شود.

در خواست شیناواترا از پادشاه تایلند
در همین حال تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق تایلند که در خارج از این کشور در تبعیدی خود خواسته و در دبی به سر می برد ضمن رد اتهامات وارد شده به خود مبنی بر دخالت داشتن در ناآرامی های اخیر کشورش فاش کرد که از پادشاه تایلند خواستار مداخله شده است.

شیناواترا که به تلاش برای بی ثبات سازی کشور و بازیچه قراردادن تظاهرکنندگان ضددولتی متهم شده در رد این اتهامات گفته است که از پادشاه  خواسته مداخله کند. او گفت : زمان مداخله پادشاه فرا رسیده است او در شرایط کنونی تنها کسی است که می تواند کاری برای کشور کند در غیر این صورت مناقشه داخلی ادامه و حتی گسترش هم خواهد یافت. باید اقدامی برای اشتی ملی صورت گیرد. هیچ جنگی به جنگی دیگر پایان نمی دهد .

تاکسین که گذرنامه تایلندی اش برای پرهیز از سفر به کشورهای مختلف توقیف شده همچنین اعلام کرد قرار است برای تسهیل سفرهایش گذرنامه دیپلماتیک نیکاراگوئه ای دریافت کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 6621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =