رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه پنجم ماه می ، ازسوی سازمان بهداشت جهانی و کنفدراسیون بین المللی مامایی به نام روز جهانی ماما نام گذاری شده است، گفت: هـدف از این روز، بزرگداشت رشته مامایی و افزایش آگاهی و تبادل اطلاعات در راستای سلامتی مادر و نوزاد همچنین اهمیت کار مامایی است.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، محمد صادق باغستانی اظهار داشت: مامایی هنری است که علم را به خدمت می‌گیرد‌‌ تا عشق را در معرکۀ راز و تجلیگاه آفرینش به نمایش گذارد.
وی عنوان کرد: روز جهانی ماما فرصت مناسبی برای یاد آوری اهمیت و جایگاه مامایی در نظام سلامت ملی و تجلیل و قدرانی از خدمات خالصانه و زحمات بی شائبه این قشر است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج ادامه داد: جامعه مامایی به عنوان یکی از اعضای خانواده پزشکی کشور، به واسطه مهارت، دانش، ایثار، اخلاص و معنویات خویش که همواره نوید بخش حیات، نشاط و سلامت برای خانواده های ایرانی بوده و به ویژه با توفیقات چشمگیر و خدمات ارزنده در جهت تامین سلامت مادر و کودک مایه مباهات نظام سلامت به شمار می آیند.
باغستانی خاطر نشان شد: بدون تردید سخت‌ کوشی توام با مسئولیت ‌شناسی این قشر، الگویی برای همه کسانی است که به خدمت بی ‌منت و صادقانه به مردم می ‌اندیشند و آن را لازمه تحصیل رضایت خدا می‌دانند.
این مسئول با بیان اینکه قدمت رشته مامایی در ایران به شکل آموزش عالی پس از تحصیلات دبیرستان‌ به 80 سال قبل بر می‌گردد، افزود: به مخاطره افتادن استقلال حرفه مامایی از مهم ‌ترین مشکلات کنونی جامعه مامایی در ایران است، این در حالی است که بنابر تعاریف سازمان بهداشت جهانی و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، رشته مامایی کاملا مستقل تعریف شده‌ و می‌تواند بدون نیاز به سرپرست وظایف خود را انجام دهد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =