سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج همزمان با سومین روز از هفته بزرگداشت مقام معلم بیان داشت: امروزه آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد اجتماعی که وظیفه تعلیم و تربیت افراد جامعه را برعهده دارد نیازمند تقویت و سرمایه گذاری بیشتر است.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، با اشاره به نقش آموزش و پرورش در توسعه فرهنگی اظهار داشت: پایه و اساس توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشوری را نيروی انسانی ماهر و متخصص تشکيل می دهد در واقع نيروی انسانی متخصص عامل اساسی و تکامل جوامع است چرا که با درک و شناخت علمی قوانين حاکم بر پدیده های اجتماعی و طبيعی راه تکامل و پيشرفت را هموار می سازند.
وی افزود: نيروهای متخصص که محصول آموزش و پرورش پویا می باشند توانمندی جامعه را در حل مسائل اقتصادی و اجتماعی بالا برده و آهنگ و قابليت توسعه جامعه را تقویت می نمایند و چنين نيروهایی تنها با آموزش و پرورش خوب شکل می گيرند.
وحیدی گفت: بسط و توسعه آموزش و پرورش در جوامع، زمينه های لازم را برای تحولات اقتصادی­ اجتماعی فراهم می سازد؛ هرچه درک و اهميت آموزش و پرورش از دید مردم و مسئولين بالا رود ميزان سرمایه گذاری وتوجه به آن نيز بالا می رود و زمینه این امر را ما مسئولین باید فراهم آوریم.
این مسئول با بیان اینکه توسعه انسانی رکن اصلی توسعه پایدار است و باید برای ارتقای کیفیت آموزش در کشور تلاش شود عنوان کرد: وظیفه آموزش و پرورش در جامعه شناخت و حل نیازهای فکری جوانان است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: آموزش و پرورش از یک سو رسالت بزرگ و سنگين تبدیل کردن انسانهای مستعد به انسانهای سالم٬ بالنده٬ متعادل و رشد یافته برعهده دارد و از سوی دیگر تأمين کننده نيازهای نيروی انسانی جامعه در بخشهای متفاوت فرهنگی٬ اجتماعی، نظامی و اقتصادی عهده دار می باشد.
داوود وحیدی در پایان خاطر نشان شد: نقش نيروی انسانی در فرايند توسعه پايدار، نقشي مهم و بی بديل است و آينده هر ملتی را نيروی انسانی آن تعيين می‌کند؛ بنابر این اگر توجه به منابع انسانی در کشور محقق شود، این کشور توسعه خواهد یافت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =