۰ نفر
۲۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۳

91 درصد معتادان زیر دیپلم هستند

ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: میزان سواد 7/59 درصد معتادان کشور زیر مقطع دبیرستان است و حدود 91 درصد معتادان نیز زیر دیپلم هستند.

بنا به گزارش خبرنگار فارس، ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: تعداد معتادان کشور حدود یک میلیون و 200 هزار نفر است و تعداد افرادی که به صورت تفننی مواد مخدر مصرف می‌کنند حدود 800 هزار نفر است. 8/94 درصد از معتادان مرد و 2/5 درصد معتادان نیز زن هستند، همچنین 7/41 درصد معتادان مجرد و 9/47 درصد متأهل هستند.

6000

نتایج یک تحقیق از بیش از 6 هزار خانواده ایرانی نشان می‌دهد که تک فرزند شدن خانواده‌ها رشد کودکان را تهدید می‌کند.

رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران در گفت‌وگو با مهر با اعلام این خبر گفت: رشد کودکان در خانواده‌های تک فرزند یا دارای فرزندان تک جنس، کمتر و غیرمتعادل است و کودکان خانواده‌هایی که فرزندانی از هر دو جنس دارند دارای روحیاتی شادتر و وضعیت رشد متعادل‌تری هستند.

90

مدیرکل دفتر تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: تا پایان سال 1389 به 90 هزار فرهنگی فاقد خانه، مسکن واگذار می‌شود.

علی قطب‌الدینی در گفت‌وگویی که با ایرنا داشت، گفت: در حال حاضر 350 هزار نفر از فرهنگیان کشور فاقد مسکن هستند که 90 هزار نفر از این تعداد، تا پایان سال 89 از طریق تعاونی‌های مسکن فرهنگیان صاحب مسکن خواهند شد.

 
2/98

به گفته مدیر اجرایی انجمن دندانپزشکی ایران، 2/98 درصد مردم کشور دندان پوسیده دارند و این مسئله ناشی از اطلاعات ناکافی مردم درباره اصول بهداشت دهان و دندان است.

علی تاجرنیا به فارس گفت: اطلاعات مردم در زمینه دندانپزشکی و مسائل بهداشت و سلامت دهان و دندان کافی نیست و حتی طبقه تحصیلکرده کشور نیز اطلاعات کافی در این زمینه ندارند.

97

عضو جامعه راهنمایان تور از عدم استفاده از راهنمایان تخصصی در تورهای گردشگری خبر داد و گفت: 97 درصد راهنمایان در تورها از تخصص لازم برخوردار نیستند و سالانه فقط حدود 3 درصد راهنمای متخصص دارای کارت به کار گرفته می‌شوند.

سعید حاجی‌هادی به مهر گفت: با وجود آنکه همه ساله برای تعداد زیادی از راهنمایان تور، دوره‌های تخصصی برگزار و در پایان دوره به آنها کارت داده می‌شود، متأسفانه تورگردانان از توانایی راهنمایان متخصص کارت‌دار استفاده نمی‌کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 6551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =