نگاهی به مشکلات نازی‌آباد و یاغچی‌آباد تهران/ از کارتن‌خوابی در محدوده راه‌آهن تا ترافیک در معابر

نازی‌آباد و یاغچی‌آباد دو محله معروف و قدیمی در جنوب تهران هستند که این روزها اسیر مشکلاتی مانند ترافیک شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گروهی از ساکنان محلات نازی آباد و یاغچی آباد به همراه شورایاران، مدیران محلی و کمیته نظارت شورای شهر تهران در نشست بررسی مشکلات این دومحله به بیان عمده ترین معضلات شهری پرداختند.
در این نشست و در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک مواردی مورد بررسی قرار گرفت که از آن جمله می توان به امکان بازگشایی مسیر خیابان شهید همدانی به دستواره، ساماندهی تاکسیرانان محدوده ایستگاه مترو خزانه و راه اندازی ایستگاه تاکسیرانی سازمان یافته در این مکان، ﭘﻴﺎﺩﻩ ﺭﻭﺳﺎﺯﻱ ﻭ ﻫﻤﺴﻄﺢ ﺳﺎﺯﻱ ﻣﻌﺎﺑﺮ محله به ویژه خیابان های شهید همدانی، بذرپاش و قربانی و اصلاح هندسی میدان فتوحی به منظور بازگشایی گره ترافیک و بهبود عبور و مرور وسائط نقلیه اشاره کرد.

ساماندهی کارتن خواب ها در محدوده ریل راه آهن
همچنین در زمینه احداث فضاهای فرهنگی، ورزشی چند منظوره، پیش بینی و احداث کتابخانه و سالن مطالعه در محدوده نازی آباد شرقی، ساماندهی معتادان و کارتن خواب ها در محدوده ریل راه آهن در نازی آباد شرقی و رسیدگی به معضلات مرتبط با وضعیت نامطلوب فرهنگی، اجتماعی، امکان احداث سوله بحران در سطح محله، احداث یا جابه جایی ساختمان سرای محله علی آباد شمالی با توجه به کمبود فضای مورد نیاز و تجهیز آن به ملزومات ورزشی و اداری، موارد مطروحه از سوی شورایاران بررسی شد.
جلسه رسیدگی به مشکلات در حوزه معماری و شهرسازی محله نیز مواردی از قبیل نظارت بر اجرای صحیح طرح تفضیلی شهر تهران در محله علی آباد شمالی، خیابان شهید همدانی، تسریع در تعیین تکلیف، ساماندهی، نوسازی و بازسازی بافت های فرسوده محله نازی آباد شرقی در مجاورت ریل راه آهن را در دستور پیگیری مدیران شهری محلی قرار داد.
در این نشست، وضعیت محله یاخچی آباد نیز مورد بررسی قرار گرفت و مواردی از جمله انتقال توقفگاه اتوبوسرانی شرکت واحد به خارج از محدوده منطقه بررسی شد.
برخی از شهروندان پیشهادهایی مانند تغییر نام میدان باربری واقع در یاخچی آباد معروف به "چهارصد دستگاه" به "میدان شهدا چهارصد دستگاه" و تغییر نام خیابان "یاخچی آباد" به نام شهید مدافع حرم "امیر لطفی" را داشتند که مقرر شد این موارد توسط کمیسیون نامگذاری شورای شهر بررسی شود.
در این نشست همچنین اعضای شورایاری در خواستی را مبنی بر حضور پررنگ تر گشت های انتظامی در سطح محله و تأمین نیروی کادر جهت حضور در کانکس مستقر در ناحیه 4 منطقه 16 ارائه کردند که این موضوع به سازمان مربوطه ارجاع داده شد.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 644041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حبیب A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    1 0
    با سلام خواهشمندیم نسبت به انتقال توقف گاه اتوبوس ها فکری بکنید واقعا خسته شدیم دود و تررافیک و تصادفاتی که اتوبوس ها در منطقه به وجود آوردن دیگه غیر قابل تحمل شده سالهاست بحث انتقال مطرحه چرا اتفاقی نمیوفته چقدر باید اذیت بشن مردم تا این انتقال انجام بشه