افزایش دست‌فروشان در معابر عمومی/ شهرداری برخورد کند یا مزاحم کاسبی آنها نشود؟

این روزها و در آستانه عید نوروز، دستفروشان در معابر عمومی شهرها زیادتر از گذشته به نظر می‌رسند. شهرداری باید مقابله کند یا مزاحم کسب و کار آنها نشود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هر روزی که به تعطیلات نوروز نزدیک می شویم، تعداد دستفروشان که در معابر عمومی شهرها بساط می کنند، بیشتر می شود.

دو نگاه به صورت کاملا متفاوت درباره این اشخاص است. نگاه اول می گوید آنها مخالف نظم عمومی شهر و کسب و کار مغازه ها و رفت و آمد شهروندان هستند، فضای عمومی پیاده رو را غصب می کنند و مزاحمت برای مردم ایجاد کرده اند و باید با آنها برخورد کرد.

نگاه دوم می گوید آنها انسانند. حق دارند کسب و کار حلال کنند و اگر جنسی را ارزانتر از مغازه ها می فروشند، به نفع مشتری است و باید به زن و بچه آنها هم حق زندگی داد. این گروه معتقدند دستفروشی شغل شریفی است که باید به آن احترام گذاشت و انسانی برخورد کرد.

مخاطبان سرویس مشکلات مردم هم به تاسی از شهروندان دارای این دو نظرند. یکی از مخاطبان در این باره نوشته: با سلام، بسياري از خيابان هاي اصلي و فرعي و ميادين و چهارراه هاي تهران پر از دست فروش شده است و شهرداري تهران نه تنها رفع سد معبر نمي كند بلكه مشخص است با آنها كاملا هماهنگ هستند، و اين باعث از بين رفتن امنيت شهروندان و نظم شهر شده.

مخاطب دیگری نوشته: دستفروشان در كل سطح شهر تهران بسيار زياد شده اند و مشكلات بسياري براي مردم ايجاد كرده اند مخصوصا در خيابان ها و ميادين اصلي شهر مثل هفت تير، وليعصر ، چهاراه وليعصر ، تجريش، و بسياري ديگر از نقاط شهر ، و شهرداري تهران نه تنها برخورد نميكند بلكه همراهي هم مي كند كه اين تخلف آشكار عوامل شهرداري هست، لطفا پي گيري نماييد.

مخاطب دیگری اینطور مسئله دستفروشان را بیان کرده: خواهش می کنم مسئولین فکری به حال مترو کنند . تو این ازدحام جمعیت روی سکوها و واگنها تعداد زیادی از دست فروشها روی سکو ها رو اشغال می کنند و دست فروشی می کنند. مامورین مترو هم برای اینکه سکو خالی بشه با این ازدحام جمعیت تمام دست فروشها رو با کلی اساس و ساک و ... به زور و اجبار می فرستنشون داخل واگن . این راهش نیست خواهشا فکری به حال مسافران کنند.

شهرداری برخورد می‌کند
مشاهدات میدانی خبرنگار ما حاکی از این است که در روزهای اخیر، برخورد شهرداری تهران با دستفروشان به خصوص در مناطق مرکزی شهر از جمله ضلع جنوبی چهارراه ولی عصر شدت گرفته است. یگانهای سازمانی وابسته به شهرداری با پشتیبانی ناجا با بساط گستران مقابله می کنند و به آنها اعلام کرده اند تا روزهای منتهی به نوروز، دستفروشی و بساط گستری ممنوع است.

46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
    2 2
    اگر دستفروشان بروند مواد مخدر بفروشند، عیبی ندارد، ولی در خیابان دستفروشی نکنند
  • بی نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
    3 1
    به نظر من، اونهایی که مخالف کار دستفروشان هستند، وجدانشون درست کار نمی کنه.
  • فرشاد A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
    4 1
    خدا رو شکر تنها مشکل کشورمون دست فروشیه نه دزدی داریم نه اختلاص نه فساد نه رشوه فقط و فقط مشکلمون این دست فروشایی هستش که باید شکم خودشون و خانواده شون رو پر کنند