«خبرجنوب» نوشت: هیچ کس حق ندارد برای رفاه و آسایش خود حقوق نسل بعد را نادیده بگیرد.

استاندار فارس در مراسم روز درختكاري در ارتفاعات بام شيراز با اعلام اين مطلب گفت: رعايت حقوق انسان ها وظيفه تمام كساني است كه روي زمين زندگي مي كنند و هم نسل امروز و هم نسل هاي آينده حق استفاده از امكانات زمين را دارند. هيچ كس حق ندارد براي رفاه خود حقوق نسل بعد را ناديده بگيرد. سيد محمد علي افشاني، آسايش و رفاه را از جمله حقوق اصلي مردم دانست و اظهار داشت: يكي ديگر از حقوق مردم، حق داشتن هواي سالم است كه تحقق آن در گرو برخورداري از محيطي سالم است.
وي با بيان اين كه خاك، آب و هوا از ثروت هاي عمومي به شمار مي رود افزود: آب و هواي سالم از نيازهاي اساسی انسان براي سالم ماندن است و اگر كسي درختي مي كارد با اين كار هم خاك را حفظ مي كند و هم بر پاكيزگي هوا تاثير مي گذارد. آب و خاكي را كه ما امروز داريم امانت نسل هاي گذشته است اما ما بيش از حد نياز از اين منابع مصرف كرده ايم.
استاندار فارس با اشاره به برخي تعاريف توسعه پايدار گفت: انسان هايي كه جز منافع خود به چيز ديگری نمي انديشند همواره حقوق نسل فعلي و آينده را فدا مي كنند چرا كه فقط خود را مي بينند.
وي تاثير به سزاي فعاليت سازمان هاي مردم نهاد در حفظ و احياي محيط زيست و منابع طبيعي را يادآور شد و خطاب به فعالان اين سازمان ها تصريح كرد: شما هستيد كه امروز مي توانيد از حق خود و نسل آينده در مقابل اين افراد دفاع كنيد و اگر ما به حقوق نسل هاي آينده توجه كنيم، به معناي حفظ حقوق خودمان است. افشاني اضافه كرد: يكي از مواردي كه تا به نتيجه برسد هر بار در هر جلسه اي آن را تكرار مي كنم، ايجاد 3 آبشار مصنوعي در ارتفاعات بام شيراز است كه اميدوارم شهرداري اين پروژه را نيز هر چه سريعتر اجرا كند و اجراي پروژه ارتفاعات شيراز دنبال گردد تا جلوي متعرضان به طبيعت شيراز نيز گرفته شود. وي شادي را حق مردم دانست و گفت: اگر ما نگران افزايش ناهنجاري هاي اجتماعي هستيم بخش اعظم آن حاصل افسردگي است چرا كه انسان ابتدا افسرده و پس از آن مجرم مي شود، حال آن كه يكي از راه هاي اساسي جلوگيري از افسردگي ايجاد شادي است و براي شاد كردن مردم نيازمند وجود برخي امكانات سرگرم كننده و رفاهي هستيم تا شهروندان براي ساعاتي در اين مراكز حضور يابند، بنابراين كساني كه متولي امور مردم هستند بايد پاسخگوي اين نيازها باشند. افشاني، كاشت درخت را آغاز راه حفظ محيط زيست دانست و اضافه كرد: حفظ درختان و فضاي سبز موجود به مراتب مهم تر از مساله كاشت درخت است و يكي از مواردي كه بايد در اين رابطه به آن توجه كنيم تبديل درختكاري به يك فرهنگ است.استاندار فارس گفت: با توجه به اين كه در دين و آيين ما بر درختكاري تاكيد زيادي شده ما بايد شاهد افزايش تعداد درختان و فضاي سبز باشيم و اگر شاهد كاهش آن ها هستيم، علت آن ترجيح منافع شخصي بر منافع جمعي توسط عده اي است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =