سید مهدی صادق

اولین مرحله طرح هدفمند کردن یارانه ها سه شنبه هفته گذشته به صورت آزمایشی در سه استان ایلام، خراسان شمالی و گیلان آغاز شد.

با گذشت 5 روز در استان گیلان شاهد استقبال بسیار مردم از این طرح بوده ایم. آمارها نشان می دهد در حدود 240 هزار نفر از مردم این استان برای افتتاح حساب به بانک های عامل مراجعه کرده اند.

اولین مرحله اجرای این طرح، ثبت شماره حساب برای دریافت نقدی یارانه ها است که فقط از طریق سامانه اینترنتی ارائه شده توسط وزارت رفاه امکان پذیر است و سرپرست خانوارهایی که در منزل و محل کار به اینترنت دسترسی ندارند می توانند به مراکز خدمات اینترنتی دولتی و خصوصی پیش بینی شده در شهرها و روستاها مراجعه کنند.

نحوه اجرای این طرح بر عهده مسئولان استان ها گذاشته شده است و تجربیات حاصل از این اجرای آزمایشی، برای شناسایی و حل ایرادات احتمالی در اختیار دیگر استان ها قرار خواهد گرفت.

مسائل و مشکلاتی حین اجرای کار خود را نشان می دهند که ممکن است از قبل پیش بینی نشده باشند. از جمله مشکلاتی که در اجرای این طرح پیش آمد کم بودن تعداد بانک های عامل بود که در استان گیلان با وجود استقبال مردم یک بانکی که برای این منظور تعیین شده بود، به تنهایی قادر به پاسخگویی نبود و با صف های طویل مردم روبه رو بودیم.

در حال حاضر این مشکل مرتفع شده است و مردم برای افتتاح حساب می توانند به تمامی بانک ها اعم از دولتی و خصوصی مراجعه کنند.

به هر حال دولت برای اجرای این طرح کاملا مصمم است و مسئولان تمام تلاش خود را برای رضایت مردم از این طرح لحاظ خواهند کرد.

اما مشکل این است که مردم اطلاعات کافی در مورد طرح هدفمند کردن یارانه ها ندارند و اکثریت قریب به اتفاق از نتایج این طرح بی اطلاعند. در واقع استقبال آنها از طرح ارائه شده تنها به دلیل اعتمادی است که به دولت و نظام جمهوری اسلامی دارند. ما و مسئولان نیز باید به گونه ای شرایط را برای ایجاد رضایتمندی در میان عموم مردم فراهم کنیم.

نماینده آستانه اشرفیه و عضو کمیسیون صنایع و معادن

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 63355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    يك سوال مهم لطفا يك نفر جواب دقيق بدهد بر فرض در اين سه استان 2 ماه ديگر قيمتها افزايش يابد، آيا نمي شود اجناس را از استانهاي همجوار با قيمتي بسيار پايينتر از استانهاي هدف تهيه كرد و با قيمتهاي بالا فروخت؟ اين عدم تطابق قيمتها چگونه مرتفع مي شود؟ آيا باعث سودجويي عده اي نمي شود؟ مگر ميشود اين سه استان را ايزوله و جداكرد؟
  • بدون نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    خب معلومه كه از مرحله اول طرح بايد استقبال كنن. اميدوارم از مراحل بعدي هم استقبال كنن.
  • hash IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    ای کاش دولت کریمه ازمناطق محروم شروع می کردند
  • صدقه بگیر IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    ما که ماهیت سیاسی و حزبی شما رانفهمیدیم ولی بنده ساکن رشت هستم و جزء اولین نفراتی بودم که وارد سایت دولتی شدم چون این حق منه و حتی اگه ثروتمندتر از این هم بودم باز هم برخلاف توصیه ابتدایی در ورودی سایت یارانه ها این پول را میگرفتم . متذکر میشوم تیترهای دولت پسندانه نزنید
  • بدون نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    من اهل آستانه ام.این آقا فقط دنبال تبلیغاته.تو عید قدم به قدم بنر زده بود از 2 تا افتتاحش وعکس با مقامات.میلیون ها تومان پول اون بنر ها بود که سرتا سر رشهر ورستاها بر پ رکده بود.همه بهش بدو بیراه میگن با 15 درصد کل آرا شد نماینده شهرستان
  • با نام! IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    بجز مردم، مسولین هم از خود طرح و نتایج این طرح اطلاع ندارند ر
  • هم میهن IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    باز هم از اون کارهای نسنجیده این آزمایش از دو حالت خارج نیست یا موفق خواهد شد یا نه که با توجه به اینکه ما در هیچ موردی شکست نمیخوریم حالت دوم اتفاق نمی افتد حال بر فرض محال قبول کردیم طرح خوبی نیست تکلیف این پولی که از بیت المال به جیب بعضی ها رفته چگونه است و اگر مثبت بود آیا مسولین این پولی که به مردم دادند آیا در زمان کامل طرح از آنها کسر خواهد شد؟
  • بدون نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    خو ب از مرحله اول همه ایرانی ها به خوبی استقبال میکنند
  • شسب یبیی IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    وقتي حق مردم را به زور مي گيريد و يارانه نقدي مي ديد، معلومه كه بايد مقابل بانكها صفهاي عريض و طويل شكل بگيره، اين دليل شد كه مردم از اين طرح استقبال كرده اند خيلي كم عقليد با اين تيتر زدنتون.
  • بدون نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    بابا این چندر قاز پول خود مردم است که می خواهند دریافت کنندنشانه استقبال مردم از طرح نیست!
  • بدون نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    یکی نیست بگه چرا از اصفهان و یا شیراز شروع نکردید . یا خود تهران . گیلان که همینوطری قیمت اجناس گرون هست حالا با این طرح دو سه برابر میشه
  • بدون نام CN ۱۴:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    agar hesab baz kareand ke sareshan kolah nare yani estghbal shode? hatman koli ham zogh kardan ke hesab baz mikonan
  • احسان IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    یعنی شما انتظار داشتید با اینکه مردم می دانند چه تورمی نصیب آنها می شود از گرفتن پول استقبال نکنند ؟!!! این هنری بود که با تیتر از آن استقبال کردید ؟؟؟