۰ نفر
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵

کتاب «چاقوی شکاری» نوشته هاروکی موراکامی روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انتشارات بوتیمار کتاب «چاقوی شکاری» نوشته هاروکی موراکامی را با ترجمه مریم حسین نژاد منتشر کرد.

چاقوی شکاری شامل هفت داستان کوتاه در 150 صفحه است. 

موراکامی نویسنده ژاپنی متولد 1949 میلادی است. اغلب داستان‌های موراکامی معناگرا و رئالیستی و برخی سوررئالیستی هستند، بدون بازی‌های زبانی و تاکید بر تکنیک‌های داستان نویسی. 

او جسورانه به نقد اصول و باورهای پذیرفته شده‌ جوامع، بخصوص جامعه ژاپن و فرهنگ آمریکایی که در آن سال‌ها زندگی کرده، می‌پردازد و از اظهارنظرهای مستقم خود ابایی ندارد. او برای گفتن مقصودش به مخاطب با مقدمه‌ای کوتاه در هر داستان وارد موضوع اصلی می‌شود و از سبک خاطره نویسی در داستان بهره می‌برد. 

در مجموع، داستان‌های هاروکی موراکامی در کتاب «چاقوی شکاری»، بیشتر بال و پر دادن به رویاها و دنیاهای خیالی و دور از دسترس است که نویسنده با مهارت فضاهایی را فراهم می‌کند که برای مدت کوتاهی هم که شده شخصیت‌های داستانی به آن دنیاها سفر کنند و تجربه‌ای هر چند انتزاعی از آن دنیاهای رویایی کسب کنند. اغلب شخصیت‌های داستانی نویسنده سفری را در جهان داستانی شروع می‌کنند که برای مخاطب اثر هم وسوسه انگیز است. دستیابی به رویاها و آرزوهایی که در شرایط فعلی در جهان معاصر تقریبا ناممکن است اما نویسنده جهانی را خلق می‌کند که آن دنیاها نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوند و حتی در مواردی خواننده خود را در آن جهان احساس می‌کند.

کتاب «چاقوی شکاری» در 38 صفحه و با قیمت 5500 تومان روانه بازار کتاب شد.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 632343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =