جوان: تا کی می‌خواهیم از بدبختی‌ها فیلم بسازیم

رامبد جوان در نشست خبری فیلم «نگار» با بیان این‌که عاشق آثار اکشن است، تاکید کرد سینمای ایران نیازمند موضوع‌ها و فیلم‌های متفاوت و جدید است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری فیلم «نگار» ساخته رامبد جوان باحضور کارگردان، احسان گودرزی (فیلمنامه‌نویس)، بهرام بدخشانی (مدیر فیلمبرداری)، وحید مقدسی (صدابردار)، امیرحسین قدسی (طراح صحنه) و مانی حقیقی و نگار جواهریان (بازیگران) بامداد روز چهارشنبه (13 بهمن) در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

رامبد جوان به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان در ابتدای این نشست درباره نحوه شکل‌گیری داستان و محتوای فیلم توضیح داد: «قصه این فیلم چهار سال پیش در ذهن من شکل گرفت. من عاشق سینمای اکشن هستم و به این فکر می‌کردم که اگر در جامعه امروز ما دختری حقش خورده شود و خودش بخواهد احقاق حق کند چه ماجراهایی خواهد داشت، آن هم در مقابل یکسری افرادی که صدایش را نمی‌شوند و او مجبور است کاری کند که صدایش شنیده شود.»

او ادامه داد: «نوشتن این قصه را به احسان سپردم. او بیشتر تئاتری است و ذهن فوق‌العاده سیالی دارد. بعد از این مرحله با نگار جواهریان و احسان گودرزی به صورت سه نفره این فیلمنامه را با همفکری پیش بردیم و به سرانجام رساندیم.»


در ادامه نشست، احسان گودرزی درخصوص فیلمنامه گفت: «این فیلمنامه محصول تمامی عوامل گروه است و بعد از پایان کار، من فکر نمی‌کردم که نویسنده آن بوده‌ام، از اعتماد رامبد جوان بسیار سپاسگزارم.»

نویسنده فیلم «نگار» افزود: «مطمئنا فضای تئاتر در کارهای من همیشه تأثیرگذار بوده و هست. تأثیر این تخیل و غیر واقع‌گرایانه‌ بودن را در نوشتن فیلمنامه از تئاتر گرفته‌ام.»

نگار جواهریان درباره نقش خود در فیلم جدید رامبد جوان گفت: «هیچ شباهتی با نقش‌های دیگرم در این فیلم نمی‌بینم. در چنین ریسكی قرار گرفتن برایم جذاب بود. از زمان طرح یك خطی فیلمنامه در جریان آن بودم و بسیار خوش شانس بودم كه قدم به قدم با فیلمنامه پیش رفتم و نقش را برای خود تحلیل كردم.»

این بازیگر ادامه داد: «در سینمای ایران استفاده از ویژوال‌افكت هنوز ناشناس است و جا دارد که آن را بهتر یاد بگیریم. به هر حال تجربه كردن آن اولین بار برای من كیف خاصی داشت.»

رامبد جوان در ادامه در باره انتخاب فیلمش برای بخش هنر و تجربه گفت: «راستش را بخواهید نمی‌دانم. بعد از اینکه فیلم را دیدند، به من زنگ زدند و این بخش را برای نمایش فیلم پیشنهاد دادند و من هم پذیرفتم. هیچ تحلیلی پشت قضیه نبود.»

او همچنین در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا از پیمان معادی که از ابتدا قرار بود در این فیلم بازی کند، استفاده نکرده است، پاسخ داد: «پیمان می خواست در این فیلم بازی كند اما یك روز تصمیم گرفت که دیگر بازی نكند. خودم هم قطعا در این فیلم بازی نمی‌كردم چرا که از لحاظ فرم و اجرا کار سختی بود و اگر جلوی دوربین می‌رفتم احتمال خطا برایم به عنوان کارگردان بالا می‌رفت.»

این کارگردان افزود: «كارگردان چشم و گوش‌بازی هستم. همیشه آماده گرفتن هر مشاوره‌ای هستم و در پیش تولید این فیلم هم مشاوره‌های زیادی گرفتم. «نگار» فیلمی بود كه از ابتدا در كارگردانی مهندسی داشت. این فیلم بدون دكوپاژ اصلا ساخته نمی‌شد و از پیش تولید این امر لحاظ شد. همه چیز در این فیلم محاسبه شده است و ماه‌ها درباره آن صحبت كردیم.»




مانی حقیقی در مورد حضور خود در این فیلم گفت: «وقتی نقش به من پیشهاد شد، احساس كردم ریسك بزرگی است چرا که ژانر آن بگیر و نگیر دارد و محتوای روایی آن هم پیچیده است. اما هرچه جلوتر رفتیم تازه متوجه شدم همه چیز از قبل حساب شده است. اکنون هرچه بیشتر فیلم را می‌بینم، بیشتر متوجه استخوان‌بندی محكم روایی داستان آن می‌شوم.»

بعد از این، جوان در خصوص تفاوت شخصیتش بین اجرای «خندوانه» و این فیلم گفت: «من نمی‌توانم همیشه یک شکل و یک نوع باشم چون اطرافیانم از من زده خواهند شد، اگر این‌طور بودم اولین نفری که از دست من به ستوه می‌آمد نگار بود که من را خفه می‌کرد. همه انسان‌ها هم همینطور هستند، هیچکس یک شخصیت ثابت ندارد.»

او درباره پیش بینی خود درمورد نظر هیئت داوران نسبت به فیلمش توضیح داد: «داوران اگر باحال باشند از فیلم خوش‌شان می‌آید و اگر نباشند فیلم را دوست نخواهند داشت ولی می‌دانم که داوران این دوره خیلی باحال هستند.»

بهرام بدخشانی، فیلمبردار فیلم هم ضمن تاکید بر اینکه اولین تجربه همکاری‌اش را در سینما با رامید جوان  در «نگار» گذرانده است، گفت: «اولین تصویر های فیلم را از شب جنگل شروع كردیم و بعد از چند روز کار، دیگر با کارگردان صحبت زیادی نداشتیم و به توافق رسیده بودیم چراکه سلیقه‌هایی نزدیك به هم داشتیم.»

در پایان این نشست، رامبد جوان با اشاره به خستگی ناشی از فیلم‌های غم انگیز رایج در سینمای ایران گفت: «تا کی می‌خواهیم از بدبختی صحبت کنیم. تا کجا می‌خواهیم دوربین را به میان مردم ببریم؟ به نظرم کمی باید به موضوع‌ها و فیلم‌های جدید رو بیاوریم.»

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 631082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    مگه خوشبختی هم داریم ؟.... نگاه به زندگی خودت بکن ...... نمیبینی ؟......
    • بی نام A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
      15 22
      بازی مانی حقیقی رو تو فیلمش دوست داشتم. بازی نگار هم جالب بود.
    • بی نام IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
      60 16
      تا وقتی روشنفکری را مترادف بیان بدبختی بدونیم نه
    • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
      98 15
      در جواب رامبد باید گفت به اندازه کافی از رؤیاهای مان فیلم ساخته ایم اما افسوس که در حد همان رؤیا باقی مانده اند. پس بد نیست که از واقعیت زندگی مان هم غافل نباشیم و چیزی درباره آن بسازیم. با این حساب جواب می شود این سئوال در برابر سئوال رامبد: تا کی می خواهیم چشم بر واقعیت ها ببندیم؟
    • شاهین A1 ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
      10 31
      شما اصلاح طلب ها عاشق نشون دادن بدبختی ها هستید ولی اگه جهت نقد بدبختی ها به سمت دولت محبوبتون بره اونوقت صد وهشتاد درجه نظرتون عوض میشه .. اینارو میگم تا بیشتر خودتون را بشناسید الانم خبرانلاین چون خیلی ازاد اندیشه کامنت منو درج میکنه
  • احمدی IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    36 26
    مانی حقیقی باید رسمی از خبرنگاران عذرخواهی کند
  • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    خب شما خندوانه بساز کی جلوت رو گرفته؟
  • بی نام A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    تا وقتی که توی این مملکت چیزی جز بدبختی پیدا بشه
    • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
      پلاسکو سیل سیستان و آوارگی مردم بی صدا گرد و غباز خوزستان کولبران بی گناه آلودگی هواسرطان و بیماریهای فراوان تورم بیکاری و.... بازم بگم؟
    • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
      94 17
      : «تا کی می‌خواهیم از بدبختی صحبت کنیم. تا کجا می‌خواهیم دوربین را به میان مردم ببریم؟ به نظرم کمی باید به موضوع‌ها و فیلم‌های جدید رو بیاوریم.» انگار نون صدا و سیما اثر خودشو گذاشته ، بهتره فعلا داستان عروسک جناب خان بری جمعش کنی بعد بیای تز بدی
    • بی نام US ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
      55 3
      با گفتن صرف از بدبختی و نشان دادنش فقط روح تماشاچی رو داغون و افسرده می کنیم. ولی میشه آثار طنزی ساخت که به جای دلقک بازی کمی هم بیننده رو به فکر واداره و راه درمان بدبختی رو بصورت زیرپوستی نشون بده. جامعه پر از مشکل ایران بشدت نیاز به فیلمها و تأترهای خنده دار ولی پر محتوا داره. چیزی شبیه به بعضی از آثار مهران مدیری از جمله پاورچین، شبهای برره و قهوه تلخ. یا فیلمهایی مثل اجاره نشین ها، لیلی با من است، مارمولک. البته در کنارش چند فیلم جدی و با کیفیت هم لازمه که به شکلی غیر افسرده کننده و حرفه ای از یک معضل جامعه حرف میزنه. مثل هامون، عروس آتش، سگ کشی و غیره. اینجوری هم مردم تمایل بیشتری برای دیدن فیلمها دارن و سینما رونق پیدا می کنه و هم جامعه حال بهتری پیدا می کنه.
  • بی نام IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    64 11
    خبرنگاران نباید جلسه دیشب را به تسویه حساب با مانی حقیقی تبدیل می کردن هر چیزی جایی داره
  • بدون نام ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    47 3
    اين با انتخاب كارگردانه، نكنه اين حقم نداره كارگردان.... ضمنا فيلمها بازتابي از جامعه مان است اگر جور ديگه اي بود اون حتما مي ساختند
  • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    73 5
    کجایید بهرام بیضایی ، داریوش خان و.... متاسفانه فیلم سازی تو ایران بر محور خانوادگی و پوله
  • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    28 7
    تا وقتی بدیختی و غصه هست باید ازش فیلم ساخت تا فراموش نشه و مشکلاتی که اونها رو به وجود آورده حل بشه. البته من با فیلم های کمدی هم موافقم اما کمدی در ایران بسیار ضعیف است و هنرمندان باید از پایه شروع کنند.
  • amir A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    23 80
    جمله قشنگي گف خطاب به افراد معروفي كه با سياه نمايي جايزه ها و جشنواره ها رو ميبرند. منظورش معلومه كيه
    • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
      16 3
      سیاه نمایی؟ شما تازه از سوییس اومدی؟ من که این جا زندگی می کنم و هر روز در جامعه هستم، کلی مشکلات و دردسر می بینم و کمتر نکته ی مثبتی را مشاهده می کنم. شما هم بهتر است از خواب بیدار شید که این خوابت خواب مرگ است.
  • بی نام IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    آره خوب امثال شما که چهارتا ژانگولر جلوی دوربین میزنید و میلیارد میلیارد پول تو حساب بانکیتون گردش میکنه باید هم چیزی از بدبختی های قشر تحصیل کرده بیکار افسرده نفهمید
    • بی نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
      12 56
      هر کسی هنر و استعدادی داره. شما هم برو ژانگولر بشو میلیاردی در بیار
  • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    12 31
    فیلمت رو دیدم مرد،‌خوب بود. ایول
  • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    39 5
    وقتی تو جامعه بدبختی هست، نمیشه که فیلمسازان ما به سراغ این مضامین نروند
  • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    37 2
    خیلی هم حالا فیلمش شادی آفرین بود که از فیلم های غم انگیز انتقاد می کنه
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    8 8
    خیلی فیلم بدی بود، لطفا وارد این ژانر نشو و همون روند فیلم های قبلی خودت رو ادامه بده مردم هم راضی تر هستند و بیشتر استقبال می کنند، اکشن هم اصولی داره و اینقدر خام نباید باشه
  • سقراط حکیم IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    25 13
    اینکه بیایم از "خوشبختی" ای که وجود نداره فیلم بسازیم که میشه دروغ پردازی و دروغگو هم دشمن خداست. ما این همه تئوریسین در همه حوزه ها داریم و اوضاعمون اینه
  • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    9 0
    تنوع باید وجود داشته باشه. نه اینکه حق انتخاب نداشته باشیم. نه به اینکه یهو همه فیلما می شن درد و غم و غصه نه یه زمانی که همه فیلما می شن فیلم فارسی
  • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    23 8
    جوان: تا کی می‌خواهیم از بدبختی‌ها فیلم بسازیم. تیتر خبر بالای این خبر:مرگ عجیب یک بیمار در اتاق عمل کلینیکی در زاهدان/ چراغ سقفی سقوط کرد و جان مرد را گرفت
    • علي A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
      13 35
      چطوريه زوم ميكني به چند تا اخبار بد.اون اخبارو نميبيني كه پيشرفت و شكوفاييو ميگه ،توي همين ايران انقدر فرصت و پيشرفت هست، توي همين ايران ادمايي هستن چن تا كارخونه دارنو از صفر شروع كردن
    • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
      15 0
      اینو انصافا درست میگی همه میلیاردرها تو ایران از صفر شروع کردن منتها همگی با استفاده از رانتهای خیلی قوی که یک دفعه فرد رو از هیچ به همه چیز میرسونه ،
  • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    4 0
    شما که تا حالا چیزی در این مورد نساخته ای پس بی خیال
  • م ر IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    10 0
    تا زمانی که بدبختی وجود دارد هنرمند به عنوان یکی از دیده بان های جامعه باید به آن واکنش بدهد
  • من A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    22 6
    فعلا که امثال آقای اصغر فرهادی که به قول شما فیلم هایی از "بدبختی‌ها" میسازند مورد تحسین و تقدیر منتقدین و تحبیب مردم هستند. مخاطب رو بشناسید بعد تصمیم بگیرید که چه فیلمی بسازید. ذائقه مردم ایران فیلمای تخیلیخنده دار بی‌کیفیت نیست.
  • بی نام A1 ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    22 1
    سینما با تلویزیون فرق داره...شما از بس تو تلویزیون همه چی رو گل و بلبل دیدی فکر کردی مملکت اینطوریه...سینما جای دروغ نیست ..تازه این فیلمهایی که ساخته می شه هم کلی ممیزی می شن که به کسی یا جایی بر نخوره
  • بی نام A1 ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
    13 2
    بدبختی ها جامعه ما خیلی بدتر از فیلم هایی است که ساخته می شود،آقای جوان چند وقتی است که با مافیای پیزوری هم کاسه شده و اوضاع آنقدر به کامش است که فکر می کند همه همین قدر خوشبختند.تو همونی هستی که یک برنامه نود دقیقه ای بعد از پلاسکو ساختی و کارشناست نود دقیقه در مذمت مردمی که آنجا تجمع کرده بودند ،گویی آتش گیری عمدی و انفجاهای عمدی و ریزش پلاسکو تقصیر مردم بوده است. به حق خون آتش نشانان از دست رفته منتشر کن.
  • ابی A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
    7 0
    شما چند تا از خوشبختی ها رو نام ببر تا فیلم بسازیم ...
  • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
    5 1
    فضاى صدا و سيماى ... شديدأ رامبد جوان را تحت تاثير قرار داده اين راه به تركستانه اقاى جوان، بيدار شو...
  • بی نام A1 ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
    4 0
    راست میگه ۳۷ ساله صدا و سیما خانه فقیری رو نشون نداده ؟ آخه سرشان رو مثل کبک زیر برف کردید و واقعیتهای جامعه رو نمی خواهید ببینید