عسگرپور: دق دلی خانه سینما را سر فیلمم در آوردند

محمدمهدی عسگرپور در نشست «ماجان» اعتراض خودش را نسبت به فیلم های انتخاب شده در بخش مسابقه و نحوه داوری ها اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست رسانه ای فیلم سینمایی «ماجان» به کارگردانی رحمان سیفی آزاد و تهیه کنندگی محمدمهدی عسگرپور بعد از نمایش این فیلم در برج میلاد برگزار شد.

در این نشست محمدمهدی عسگرپور تهیه کننده، رحمان سیفی آزاد کارگردان، لیلا لاریجانی فیلمنامه نویس، مهتاب کرامتی، سیما تیرانداز، محمد مهدی احدی و همچنین بازیگران خردسال این اثر عرفان برزین و سارا میرایی حضور داشتند.

رحمان سیفی آزاد که با «ماجان» اولین تجربه سینمایی اش را پشت سر گذاشت درباره شکل گیری ایده فیلمش گفت: «خانم لاریجانی این طرح را پیشنهاد دادند و در پروسه ای که به دنبال سرمایه گذار برای فیلم بودیم به موسسه تصویر شهر رسیدیم. آقای عسگرپور هم طرح را خواندند و خوششان آمد و خانم لاریجانی نگارش فیلمنامه را شروع کردند.»

این کارگردان در ادامه در پاسخ به انتقادی درباره ریتم کند فیلمش گفت: «هر قصه ای موقعیت و اقتضای خاص خودش را دارد که ریتمش نیز از آن نشات می گیرد. من امیدوارم مخاطبان با شخصیت های فیلم همراه شده باشند و با آنها زلف گره بزنند و فیلم را دنبال کنند.»

مهتاب کرامتی بازیگر فیلم «ماجان» نیز درباره حضورش در این اثر اظهار داشت: «دو سال بود که فیلم کار نکرده بودم و آخرین باری که برای پرسش و پاسخ روی این صندلی نشستم برای فیلم «عصر یخبندان» بود. اما «ماجان» قصه متفاوتی داشت و نقشی که قرار بود من بازی کنم تفاوت های زیادی با کارهای قبلی ام داشت. کارنامه کاری من نشان می دهد که دوست دارم به عنوان بازیگر تجربه نقش ها و فضای متفاوتی را داشته باشم.»

این بازیگر افزود: «اگر فیلم های دیگر من مثل «مرداد» در جشنواره امسال بود شاید این تفاوت بیشتر احساس می شد و در طول سال نیز این‌ تفاوت رنگ دیده می شد اما این امکان فراهم نشد.»

لیلا لاریجانی فیلمنامه نویس «ماجان» در پاسخ به انتقادی درباره ذکر مصیبت بودن این فیلم تصریح کرد: «این فیلم ذکر مصیبت نیست و ما تفاوت دو نگاه را نشان می دهیم، مادری که برای بهبود شرایط فرزند معلولش مبارزه می کند و این تلاش از عشق مادری اش سرچشمه می گیرد. و در نهایت هم ملبارزه او به نتیجه می رسد.»

محمد مهدی عسگرپور تهیه کننده این فیلم که سال گذشته «متولد »۶۵ را نیز به عنوان فیلم اول در جشنواره داشت در ادامه این نشست درباره حضورش به عنوان تهیه کننده در فیلم اول کارگردانها گفت: «مسئله اصلی من تهیه کنندگی نیست و این موضوع از سوابق کاری من نیز مشخص است. درباره این کار اما باید بگویم داستان را دوست داشتم و در هر کاری که احساس کنم حضورم به عنوان تهیه کننده می تواند کمک کند حضور پیدا می کنم.»

عسگر پور در پایان در پاسخ به سوالی درباره راه پیدا نکردن فیلمش به بخش مسابقه گفت: «این را باید از هیات انتخاب پرسید، جشنواره امسال از هر جهت درهم است، اساسا اینکه ۳۳ فیلم قرارباشد در یک مدت محدود از نظر صدا فیلمبرداری، تدوین و خیلی موارد دیگر مورد داوری قرار بگیرند اساسا عجیب است و به نظر باید از کرات دیگر داور بیاوند. اما به هر حال صلاح مملکت خویش را خسروان دانستند. گرچه من تردید ندارم فیلم ما لااقل از ۷-۸ فیلم بخش مسابقه از جهات مختلف بهتر هست اما خب می دانیم که با آن ترکیب دق دلی خانه سینما را در بیاورند.»

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 631023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =