فرق است میان سکه و شلاق

شلاق زدن موهن روزنامه‌نگاری در نجف‌آباد بابت یک اشتباه عددی ساده در یک خبر نه تنها شلاق زدن بر تن او، که وهن تمام ما روزنامه‌نگاران است. خصوصا آن دسته از ما که فرق سکه و شلاق را می‌دانیم اما پی سکه نمی‌دویم.

روزنامه‌نگار مجرای خبر و اطلاعات است. به همین دلیل است که تمام صاحبان قدرت و مکنت انتظار دارند بتوانند روزنامه‌نگار را به انقیاد خود درآورند و او را به سمتی ببرند که اطلاعات را آن قدر و آن شکل که آن‌ها می‌خواهند منتشر کند. گاهی بعضی چیزها را ندید بگیرد و صدایش را در نیاورد و در عوض بعضی چیزها را بزرگ و بزرگ‌تر کند.

دروغ چرا؟ هستند روزنامه‌نگارانی که سوراخ دعای زندگی با نکبت را یافته‌اند و راضی و خوشحال هم هستند. گاه دوستانی که در روابط عمومی موسسه‌ای بزرگ یا وزارتخانه‌ای فعالیت می‌کنند خبرم می‌دهند که گروهی روزنامه‌نگار را برای نشستی خبری فرا خوانده‌اند و در پایان کار یکی خودش را به گوش رئیس یا معاون روابط عمومی چسبانده که «آقا پس سکه‌ش کو؟»

اما همه‌ی روزنامه‌نگارها چنین نیستند. روزنامه‌نگارهایی هم هستند که توقع سکه ندارند و در عوض تن به عملگی صاحبان قدرت و مکنت نمی‌دهند. این‌ها روزگار لغزانی دارند. چشم‌هایی پیدا و پنهان تمام مدت این‌ها را می‌پایند مبادا خطایی بکنند. گاه حتی در طرحی پیچیده اطلاعات خطا به اینان می‌دهند تا بعد بتوانند تحت تعقیب قرارشان بدهند و به شیوه‌ای قانونی ازشان انتقام بگیرند.

همه‌ی این روده‌درازی‌ها به این دلیل که بگویم شلاق زدن موهن روزنامه‌نگاری در نجف‌آباد بابت یک اشتباه عددی ساده در یک خبر نه تنها شلاق زدن بر تن او، که وهن تمام ما روزنامه‌نگاران است. خصوصا آن دسته از ما که فرق سکه و شلاق را می‌دانیم اما پی سکه نمی‌دویم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 620876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
    17 0
    باید به حال آن قاضی که چنین حکمی صادر کرده گریست. بالاخره جای رد شلاق خوب می شود اما رد شلاقی که این قاضی بر وجدان خویش زده او را به ناکجاآباد خواهد کشاند.
  • مسعود IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
    0 0
    از دید ساده‌انگارانه‌ی یک خبر یا نوشته بهتر است کامل باشد. در این نوشته من دقیقا نفهمیدم اشتباه ساده‌ی آن خبرنگار چه بوده است یا کلا جزییات داستان چیست؟ مجبور به جستجوی اینترنتی هم شده‌ام.