با وجودی که مسئولان عالی‌رتبه پلیس راهور اعلام کرده‌اند خودروهای دودزا فک پلاک و به تعمیرگاه اعزام می‌شوند، گلایه‌های شهروندان و مشاهدات میدانی نشان از جریمه این خودروها دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، افزایش شاخص های آلایندگی در روزهای گذشته، باعث افزایش محدوده طرح ترافیک در تهران شد تا بلکه بخشی از آلایندگی های خودروها کم شود. با این وجود، همچنان برخی خودروهای مستعمل که نیاز به تعمیر یا تنظیم موتور دارند، دودکنان در شهر، تردد می کنند و باعث آلودگی هوای تهران می شوند.
یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم در این باره کامنت گذاشته: سلام.خداوکیلی بارها خواستم بنویسم گفتم بیفایده است مگر خودشان نمیبینند. ولی امروز ۳ اتوبوس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران دیدم که واضحا مشکل احتراق سوخت و دودزایی داشتند. یا اینها معاینه فنی نشدند یا کاملا آبکی معاینه فنی برایشان صادر شده.چه کسی پاسخگو باید باشد؟ دولت یا شهرداری؟
در همین رابطه یکم دی‌ماه سرهنگ حسن عابدی جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: با توجه به بالا رفتن شاخص‌های آلاینده هوای پایتخت، پلیس تهران بزرگ تمرکز ویژه‌ای را در برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، اعمال کرده است.
او گفت: در این طرح، خودروهای سواری دودزایی که کارشناسان پلیس، آلاینده بودن آن‌ها را تایید کنند، علاوه بر اعمال قانون، فک پلاک شده و پلاک اعزام به تعمیرگاه دریافت می‌کنند.
به گفته سرهنگ عابدی این خودروها تنها 10 روز فرصت دارند تا نسبت به رفع معاینات فنی اقدام کنند و در غیراینصورت، توقیف شده و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

پلیس جریمه می کند
مشاهدات میدانی خبرنگار ما حاکی از این است که با وجود توقف خودروهای دودزا توسط پلیس راهور، محدودیت زیادی در فک پلاک و معرفی خودروهای خراب به تعمیرگاه وجود دارد. از جمله، ظهر امروز چهارشنبه در یک مورد اعمال قانون توسط یکی از واحدهای سواره پلیس راهور مستقر در میدان انقلاب انقلاب، خودروی پیکان سفید رنگ با نمره پلاک شهرستان، به دلیل دودزا بودن، توسط ماموران پلیس راهور متوقف شد.
راننده این خودرو پس از دریافت برگ جریمه از سوی ماموران پلیس راهور با خودروی دودزای خود مجددا با ادامه مسیر پرداخت و افسر پلیس راهور هم پس از پرسش خبرنگار ما توضیح داد: هر روز در هر منطقه پلیس راهور 6 مجوز فک پلاک خودروهای دودزا داده می شود که این میزان فک پلاک هم انجام شده و پس از اتمام این سهمیه، اعمال قانون برای خودروهای دودزا انجام می شود.
اینطور که پیداست محدودیتهایی برای فک پلاک خودروهای آلاینده در تهران وضع شده که باعث می شود مقابله با واحدهای موتوری دودزا در این کلانشهر را با کندی مواجه کند. انتظار می رود پلیس راهور برای نجات مردم از آلودگی هوای تهران، با عنایت به اجرای کامل قانون، علاوه بر جریمه خودروهای دودزا، فک پلاک را برای تمام موارد خودروهای دودزا، اعمال کند.

 


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 619874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =