مشکلات محله رجایی واقع در جنوب غرب تهران این هفته روی میز کمیته نظارت شورای شهر تهران قرار گرفت و مقرر شد مشکلات این محله با پیگیری سایر سازمان‌های وابسته به مدیریت شهری، رفع شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشکلات محله رجایی جنوبی با حضور اعضای کمیته نظارت شورای شهر تهران، بررسی شد. شهروندان در جلسه بررسی مشکلات خود در محله رجایی(منطقه 18 )، اعلام کردند. فعالیت مشاغل مزاحم در محل، مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است. در این نشست مقرر شد ساماندهی مشاغل مزاحم در دست بررسی قرار گیرد.

همچنین در این نشست افرایش سرانه فضای سبز با توجه به جمعیت محله و درخواست شهروندان بود که این موضوع نیز نیز در دست بررسی قرار گرفت و در صورت فراهم شدن شرایط تعداد بوستان های محله رجایی افزایش خواهد یافت.

جمع آوری به موقع زباله ها در محل
شهروندان به بخشی از مشکلات خود در بخش خدمات شهری اشاره کردند. آنها خواستار نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله ها و همچنین انتقال و دفع مناسب پسماند مزاحم از خیابان تقی آباد و انتهای خیابان سجادی جنوبی به خارج از محله بودند. این موارد نیز مقرر شد به صورت جدی پیگیری شود.
یکی از درخواست هایی که شهروندان محله رجایی داشته اند، پیش بینی و تخصیص ایستگاه های تاکسی و اتوبوس در داخل محل به منظور دسترسی به مترو آزادگان است که این موضوع در دست بررسی قرار گرفته است.

اصلاح هندسی معابر و محورهای اصلی به محله رجایی
اصلاح هندسی معابر و محورهای اصلی به محله به ویژه زیرگذر نامدار از جمله مواردی بود که در این بررسی مطرح شد و به همین جهت در کمیسیون مورد نظر در حال پیگیری موضوع در شورای شهر تهران است.
افزایش فضاهای ورزشی در سطح محله در چند نوبت از سوی شهروندان محله مطرح شد. مقرر شد کمیته نظارت شورای شهر با همکاری شهرداری منطقه افزایش سرانه های ورزشی را در بودجه سال آینده پیش بینی کند.

کاهش آسیب های اجتماعی با همکاری سازمان های متولی
نکته دیگری که از سوی شهروندان طرح شد، معضلات و ناهنجاری های اجتماعی محله از جمله اعتیاد به ویژه در خیابان باغ پنبه بود. حضور معتادان متجاهر از جمله مواردی است که مشکلات زیادی برای شهروندان به وجود آورده است.
همچنین احداث ساختمان سرای محله رجایی هم توسط شورایاری محله مطرح شد که مقرر شد بررسی های لازم در این مورد انجام شود.
تجمیع املاک واقع در بافت فرسوده این محله نیز از جمله مواردی بود که مقرر شد در شورا و شهرداری به طور جدی پیگیری شود . با توجه به درخواست های شهروندان در خصوص افزایش بوستان ها و افزایش سرانه ورزشی، مقرر شد در بودجه سال آینده شهرداری این موارد لحاظ شود.

 


46231

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 618625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =