۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۸

نفت و سهام دوباره در مسیر صعود قرار گرفتند.

در پی توافق اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول در خصوص کمک مالی به مناطق بحران زده اروپا، بازارهای مالی جهان اولین روز کاری خود را با افزایش شاخص ها آغاز کردند.

به گزارش خبرآنلاین، براین اساس شاخص سهام در بازارهای مالی، 3 درصد و ارزش برابری یورو در مقابل دلار 2 درصد افزایش یافت.

هر چند سیاستگذاران اروپایی در خصوص  ارائه بسته وام یک تریلیون دلاری به مناطق بحران زده  اروپا به منظور خاتمه دادن به بحران بدهی در این منطقه موافقت کردند، ولی کارشناسان اقتصادی این توافق را در جهت اصلاحات ساختاری ارزیابی نکردند و فقط راهی برای اعطای فرصت چند ساله برای مهار بحران مالی دانستند.

بر پایه این گزارش با آغاز معاملات امروز شاخص آسیا پاسفیک با رشد 1.2 درصدی، اولین روز افزایش را پس از پشت سر گذاشتن هفته ای پرتلاطم، ثبت کرد. این در حالی است که، شاخص s&p500 با رشد 2.6 درصدی همراه شد. بر این اساس، شاخص وون کره جنوبی با رشد 2 درصدی در برابر دلار مواجه شد. با افزایش شاخص های آسیایی، شاخص بانک HSBC بزرگترین بانک اروپا، با افزایش 2.8 درصدی همراه شد.

بر اساس این گزارش، شاخص بزرگترین بانک استرالیا(Commonwealth Bank of Australia)به لحاظ ارزش بازار، 4.7 درصد افزایش یافت. این در حالی است که، شاخص stoxx600 اروپا با افزایش 0.9 درصدی و شاخص مواد اولیه و انرژی در شاخص مرکب آسیا پاسفیک نیز با رشد 1.9 درصدی همراه شدند. بر این اساس، در پی افزایش شاخص مواد معدنی در شاخص مرکب آسیا پاسفیک، شاخص شرکت Rio Tinto بزرگترین شرکت مواد معدنی در دنیا نیز  افزایش 5.7 درصدی را تجربه کرد.

در همین حال قیمت نفت هم در بازارهای جهانی بیش از 2 دلار گران شد و هر بشکه نفت حدود 77 دلار داد و ستد شد.

در مقابل هر اونس طلا بیش از 16 دلار ارزان شد و در مقابل یکهزار و 193 دلار و 80 سنت مبادله شد.

گفتنی است، رهبران 16 کشور اروپایی در نشست بروکسل با اعطای وام 962 میلیارد یورویی به کشورهای بحران زده موافقت کردند. صدراعظم آلمان طی نشست دیروز سران اروپا گفت: کشورهای یورو باید تدابیری مشترک برای مواجه با خطرات احتمالی که ثبات مالی در یورو را تهدید می‌کند، در نظر بگیرند.

مرکل با اشاره به برگزاری نشست سران یورو درباره مواجه با بحران یونان و کمک‌های مالی به این کشور برای خروج از بحران، اظهار داشت : بر این باورم که نشست دیروز تصمیمات مسالمت آمیزی را دربر داشته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 60859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =