محمد ستاریفر معتقد است، بدون اجرای طرح پرهزینه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها هم می شد اطلاعات واقعی را جمع آوری کرد.

محمد ستاری‌فر, رییس اسبق سازمان مدیریت و برنامه ریزی در یادداشتی که در وبلاگ خود نوشته آورده است: "اطلاعات اقتصادی خانوارها و تعیین میزان درآمد هر خانوار با توجه به تعداد مشمولین بیمه تامین اجتماعی که جامعه ای آماری در حدود 50 میلیون نفر مردم کشور را تحت پوشش خود دارد و اطلاعات ثبت شده در کمیته امدادو دیگر مجموعه های بیمه ای و حمایتی نیز می توانست اطلاعاتی بسیار دقیق تر از آنچه به عنوان طرح اطلاعات اقتصادی خانوار جمع اوری شد در اختیار برنامه ریزان قرار دهد ولی متاسفانه بدون توجه به این منابع و باشتابزدگی طرح فوق اجرا شد و در حال حاضر دولت مجبور است برای اصلاح آن همچنان هزینه کند."

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 59790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۰۴:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۸
    0 0
    ایشون لطفا توضیح بدن که چرا دوره هاشمی با اون موش دووندن تو برنامه تعدیل نگذاشتن اقتصاد خصوصی بشه یا همون سال 78 که قیمت بنزین 35 درصد زیاد شد همش برای جلوگیری از افزایش قیمت بنزین تلاش کردند؟ اگر همچین رفتارهایی نداشتند الان سپاه همه چیز تو چنگش نبود. البته این مطالب شامل حال دوست عزیزشون فرشاد خان هم میشه
  • بدون نام IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۹
    0 0
    خبرآنلاين تو هم؟!! خط سياه نمايي عليه سپاه؟