وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هیچگاه طرحی مبنی بر خروج دانشگاهها از تهران مطرح نبوده است.


به گزارش ایلنا، کامران دانشجو در دیدار با اعضای فراکسیون شاهد مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما هر خدمتی که به خانواده شهدا انجام دهیم عملاً ذره ای از دین خود را ادا کرده ایم گفت: این یک اصل اساسی و مورد قبول همگان است چرا که عزت و اقتدار ملت نشأت گرفته از خون شهدا و صبر و پایداری خانواده شهدا است.

اهم سخنان وزیر علوم در این دیدار عبارت است از:

  • اساتید، دانشجویان، کارمندان متون درسی و فضای دانشگاهها به عنوان مولفه های اساسی دانشگاه هستند. با توجه به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) در جمع دانشگاهیان مبنی بر« تقدم تربیت بر تعلیم» اساتید ما هم باید امر تربیت را در کنار تعلیم و یا حتی مقدم بر آن بدارند و همانگونه که علوم مختلف را به بهترین نحو به دانشجویان انتقال می دهند در امر تربیت و انتقال مفاهیم دینی و مذهبی هم بیش از پیش کوشا باشند.
  • اصل و اساس کار ما جذب حداکثری اساتید متعهد و متخصص است و اصلاً پالایش در دانشگاهها در برنامه های ما مطرح نیست مگر اینکه کسی با تکرار انجام اموری از قبیل تبلیغ علیه نظام و ترویج مسائل ضد دینی اصرار بر رفتن داشته باشد. البته ما همواره گفته ایم که انتقاد از سیاستها و عملکردها باعث پویایی می شود اما تبلیغ علیه نظام را نمی پذیریم.
  • در وزارت علوم هیچگاه طرحی مبنی بر خروج دانشگاهها از تهران مطرح نبوده است. ما در رابطه با کاهش جمعیت تهران برای مقابله با زلزله احتمالی و یا هر دلیل دیگر، هیچ وقت انتقال و خروج دانشگاهها از تهران را مطرح نکرده ایم بلکه سیاست ما از آغار شروع بکار در دولت این بوده است که دانشگاههای تهران و مادر ظرفیت پذیرش دانشجویان کارشناسی خود را کاهش دهند و با توجه به افزایش شدید داوطلبان کارشناسی ارشد و دکتری، ظرفیت پذیرش در دوره های تحصیلات تکمیلی این دانشگاهها افزایش یابد که با این روش خود به خود جمعیت دانشجویان در تهران و کلانشهرهای دیگر کاهش می یابد.
  • این موضع با سیاست دولت در مورد کاهش جمیعت شهر تهران همخوانی دارد و طبعاً این سیاست دنبال می شود،این مسئله برای ما مهم است یعنی وقتی کسی وارد دانشگاه می شود باید اسلامی بودن دانشگاهها در فضای عمومی دانشگاهها و همچنین رفتار و منش اساتید و دانشجویان مشهود باشد.
  • ملاک ما برای بحث فضای اسلامی دانشگاهها همان مواردی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و مشخص کرده و همگی ملزم به رعایت آن هستیم. ضمن اینکه مکارم اخلاقی صرفاً پوشش و حجاب نیست بلکه مهمتر از آن رفتار و منش اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 59697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =