۰ نفر
۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۶:۵۷

بعد از آنکه وزیر کشور اعلام کرد که طرح جدید عفاف و حجاب از ادارات آغاز می شود، مشاور امور زنان در صدا وسیما می گوید که صدا‌و‌سیما برنامه‌های ویژه‌ای در رابطه با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دارد.

این روزها اگر سری به خبرگزاری های داخلی بزنیم، خبری که بیشتر از همه به چشممان می خورد، اخبار مربوط به عفاف و حجاب زنان است. موجی که این چندروزه، در میان مسئولان و حتی مردم راه افتاده، باعث شده است هرروز اتفاقی در این مورد بیفتد. بعد از آنکه تعداد زیادی از مسئولان در همایش های مختلف از لزوم اجرا کردن طرح هایی برای کنترل بیشتر حجاب سخن گفتند وحتی رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، اعلام کرد که در صورتیکه کارفرهنگی در زمینه اشاعه عفاف‌وحجاب در جامعه جواب نگرفت برای حفظ ارزش‌ها باید از ابزار دیگری استفاده کرد، از روز گذشته، تعدادی از مردم به خیابان ها آمده اند و اعتراضشان را به بدحجابی نشان داده اند. به گزارش ایلنا دیروز صبح در مقابل وزارت آموزش و پرورش منطقه یک تهران کودکان خردسالی که چادر به سر داشته و عکس‌هایی از بنیانگذار جمهوری‌اسلامی و مقام‌معظم رهبری و پرچم سه رنگ کشور را در دست داشتند و همچنین گروهی از بسیجیان فرهنگی و گروهی از دانش آموزان مقاطع بالاتر تحصیلی به سمت امام زاده صالح راهپیمایی کردند.

از خیابان تا صدا و سیما
از سوی دیگر، بعد از آنکه وزیر کشور اعلام کرد که طرح جدید عفاف و حجاب از ادارات آغاز می شود، مشاور امور زنان در صدا وسیما می گوید که صدا‌و‌سیما برنامه‌های ویژه‌ای در رابطه با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دارد هر چند که در گذشته نیز بر اساس سیاست‌های ذاتی خود اقدامات لازم را انجام داده است. پروین سلیحی از تشکیل جلسات درون سازمانی در رابطه با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خبر می‌دهد و می‌گوید رئیس سازمان دستور داده است که به طور جدی در شبکه‌های مختلف به ترویج فرهنگ حجاب و عفاف بپردازند. او همچنین می گوید از لحاظ پوشش ظاهری مشکلی در سریال ها نداریم اما آرایش‌ها باید کنترل شود و مرز بین آرایش و گریم تفکیک شود.

از سوی دیگر، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، از یکسان سازی پوشش معلمان خبر داده و گفته است: طرح یکسان‌سازی لباس کارمندان زن در ادارات در راستای طرح عفاف و حجاب است و شروع به کار این طرح با همکاری وزارت کشور و پشتوانه پژوهشی دانشگاه الزهرا، جدا از مسئله یکسان‌سازی، حفظ ارزش‌های خودمان در چهارچوب موازین اسلامی بوده است.

دور جدید طرح عفاف
از چندوقت قبل ،دیگر از طرح امنیت اجتماعی و فازهای مختلفش در خیابان های شهرهای بزرگ خبری نبود، این روزها مسئله حجاب و لزوم گسترش آن درمیان فرهنگ مردم، دوباره به دغدغه های مسئولان دولت دهم و برخی نمایندگان مجلس راه یافته است. بعد از مدت ها بی خبری از طرح امنیت اجتماعی، این وزیر کشور است که دوباره  باب این مسئله را در میان مسئولان دولتی و رسانه ها باز کرده و هرروز مصاحبه ای جدید در این مورد از سوی او منتشر می شود و حتی همین هم باعث شده که بسیاری از مسئولان دوباره یاد این مسئله بیفتند که در سال های قبل تا کنون وزارت کشور که بعد از وزارت ارشاد، مسئول رسیدگی به وضعیت حجاب زنان کشور شد، چرا هنوز آنطور که باید به این وظیفه اش عمل نکرده است. یکی از این مسئولان، طیبه صفایی، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی است که گفته است: «بعد از اینکه وزارت کشور مسئول طرح «عفاف‌وحجاب» شد عملا نمودی از عملیاتی شدن این طرح در جامعه مشاهده نشد بنابراین به پیشنهاد 40 نماینده وزیر کشور برای پاسخگویی به مجلس فراخوانده شد که متاسفانه وزیر کشور نیز در مجلس حضور نیافت.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 58449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =