معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام در نشست شورای اطلاع رسانی با بیان اینکه دولت به واسطه خدماتی که ارائه داده است سربلند است از امنیت بالای استان و مرزهای آن با وجود گذر چندین میلیونی زائران از آن، افزایش سمن ها، کاهش 13 درصد خودکشی در استان، افتتاح 50 درصدی دفاتر احزاب فعال و برگزاری 42 کنسرت بی حاشیه و برگزاری 30 نشست سیاسی با فعالان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، حسین کلانتری در جلسه شورای اطلاع رسانی استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: ایثار و فداکاری این دو شهید گرانقدر برای بقاء و ادامه راه اسلام و جمهوری اسلامی بود.
وی با اشاره به این نکته که شهیدان رجائی و باهنر، با حداقل های ممکن، بیشترین خدمات را ارائه نمودند، گفت: این شهیدان بزرگوار، تا آخرین قطره خود پای انقلاب ایستادند، ما نیز باید تا آخر پای راهی را که انتخاب کرده ایم، باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری با اشاره به اینکه حرکت ما نباید با راه امام (ره)، رهبری و شهداء و از جمله شهیدان رجایی و باهنر زاویه داشته باشد، ابراز داشت: بهترین کسی که در حال حاضر راه شهیدان رجایی و باهنر را ادامه می دهد، جناب آقای دکتر روحانی است.

وی در خصوص اطلاع رسانی خدمات دولت و تدبیر با استناد به جمله ای گرانبهاء از امام راحل (ره) مبنی بر اینکه کار را با هر حجمی که انجام داده اید، برای مردم بازگو کنید، خواستار اطلاع رسانی خدمات دولت تدبیر و امید در استان شد.
کلانتری در این جلسه با ذکر این نکته که دولت یازدهم خدمات زیادی را انجام داده است، گفت: دولت به واسطه خدماتی که ارائه داده است، سربلند است.

وی ضمن اشاره به این نکته که اطلاع رسانی اقدامات باعث تحرک بیشتر مدیران و آگاهی مردم از اقدامات دولت می شود، گفت: با اطلاع رسانی شفاف، سیمای واقعی مدیر و مسؤل در نظام به مردم معرفی می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هفته دولت را فرصتی مناسب برای تشریح اقدامات دولت برشمرد و اظهار داشت: مدیران دستگاههای اجرایی با استفاده از فرصت رسانه های موجود در استان، گزارش اقدامات صورت گرفته را به اطلاع مردم برسانند.

وی در این جلسه گفت: ارائه عملکرد دولت، باعث می شود اعتماد مردم به نظام افزایش پیدا کند و به بیان عملکرد دولت در حوزه معاونت سیاسی و امنیتی  پرداخت.

 

*مرزهای ایلام امن است


وی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله‌ای که نظام به آن توجه می‌کند امنیت است، تصریح کرد: اینکه در ایام اربعین در کمتر از 15 روز چند میلیون نفر از استان ایلام می‌گذرند و همایش اربعین را به نمایش می‌گذارند و سال گذشته 270 میلیارد ریال در عراق هزینه می‌شود تا مرزبانان و مرزداران با آسایش بیشتری انجام وظیفه کنند شاهدی بر این مدعا است که ایران امن‌ترین کشور منطقه محسوب می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام تأکید کرد: اگر امروز استاندار، نمایندگان و مسئولان ایلام از تصویب منطقه‌ی آزاد مهران دفاع می‌کنند ریشه در امنیت استان دارد چون سرمایه‌گذار می‌خواهد امنیت سرمایه‌اش حفظ شود.
کلانتری با بیان اینکه استان ایلام از نظر شاخص‌های امنیتی در سال 1394، نسبت به سال 1393 وضعیت مطلوب‌تری داشته است، ادامه داد: در پیاده‌روی زائران اباعبدالله در اربعین سال گذشته زائران بیش از 32 کشور حضور داشتند که در کمال امنیت توانستند این همایش بزرگ را به رخ جهانیان بکشند که بخشی از این افتخار بزرگ نصیب مردم قدرشناس ایلام شده و خواهد شد.


*42 کنسرت بی حاشیه در ایلام برگزار شد


وی ادامه داد: برگزاری انتخابات اخیر در سلامت و امنیت کامل، برگزاری 42 کنسرت بدون حاشیه، برگزاری بیش از 30 نشست سیاسی با حضور فعالان جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا و نشانه‌ی رشد سیاسی مردم و درایت مسئولان عنوان کرد و گفت: تعیین مرز هوایی در ایلام، فعالیت گمرک و بحث جابجایی بازارچه مرزی به «چنگوله» همه در بستر امنیتی شکل‌گرفته که همه‌ی ما در به وجود آمدن آن نقش داشته‌ایم و در برابر آن نیز مسئولیم.

 

*سمن ها در طول سه سال 30 درصد افزایش یافتند

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه نگاه دولت تدبیر وامید به مشارکت عمومی و توجه به مردم و واگذاری امور به آنان است، گفت: در آغاز دولت تدبیر وامید 21 سازمان مردم‌نهاد در استان وجود داشت که در طول 3 سال اخیر به 36 سازمان مردم‌نهاد مجوز داده شد که نشانه‌ی توجه دولت به ظرفیت‌ها‌ی مردم است.


*خودکشی در ایلام کاهش یافت


کلانتری تشکیل اتاق فکر اجتماعی با حضور نخبگان با هر طرز فکر سیاسی در استان را از دیگر کارهای انجام گرفته در راستای تحقق برنامه‌های دولت تدبیر وامید اعلام کرد و گفت: استان ایلام به دلیل برخی شرایط از برخی آسیب‌های اجتماعی رنج می‌برد که جز با پژوهش‌های دقیق رمزگشایی نخواهند شد که خوشبختانه میزان آسیب خودکشی منجر به فوت در سال 1394 نسبت به سال 1393، 13 درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه از آغاز دولت تدبیر و امید 10 تفاهم‌نامه با استان‌های هم‌مرز کشور عراق منعقد شده است، در حالی که قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تنها 1 تفاهم‌نامه داشتیم، ادامه داد: استفاده از فرصت مرز با توجه به اشتراکات فرهنگی گام بلندی است که با تدبیر در دولت برای آن برنامه‌ریزی می‌شود.


*135 طرح در هفته دولت در ایلام افتتاح می شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه مجوز 50 درصد دفاتر احزاب فعال ایلام در دولت تدبیر و امید صادر شده است، گفت: سیاست دولت تدبیر و امید مشارکت تمام سلایق سیاسی در جامعه است.
کلانتری از افتتاح و کلنگ‌زنی 145 پروژه با اعتبار 219 میلیارد تومان، خبر داد و تصریح کرد: 135 طرح افتتاح و 19 طرح کلنگ‌زنی خواهد شد.
وی از تلاش تمام رسانه‌ها برای پرداختن به موضوع زیرساخت‌های اربعین قدردانی و ابراز امیدواری کرد شاهد برگزاری این همایش با مشارکت مردم عزیز استان باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =