ژنرال روسی: ائتلاف جدید ایران و روسیه چهره خاورمیانه را تغییر می دهد

یک نظامی بلند پایه روسی با رد مسایل حاشیه ای مطرح شده در خصوص استفاده روسیه از پایگاه هوایی شهید نوژه همدان در خاک ایران معتقد است که این ائتلاف جدید چهره خاورمیانه را تغییر می دهد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت روزنامه ایزوستیا سپهبد لئونید ایواشوف، رئیس آکادمی مسائل ژئوپلتیک، رئیس اسبق اداره کل همکاری بين‌المللي نظامی در وزارت دفاع روسيه معتقد است اتفاق تازه ای در عرصه ژئوپلیتیک منطقه خاورمیانه و نوع همکاری ایران و روسیه رخ داده است. 

این نظامی بلند پایه روسیه در خصوص مراجعه روسيه به ایران و عراق برای کسب اجازه پرواز موشک‌های "کالیبر" بر فراز آنها از تشکیل ائتلاف جدیدی سخن می‌راند که می‌تواند چهره خاورمیانه را تغییر دهد.

بنظر وی، این واقعیت به علاوه فعالیت ستاد هماهنگی 4 کشور در بغداد و همچنین استفاده روسيه از پایگاه هوایی همدان حاکی از شکل گرفتن ائتلاف نظامی سیاسی جدید در منطقه به منظور مبارزه با تروریسم و گروه‌های تروریستی است.

ایواشف می گوید: این واقعیت باعث مي‌شود توازن قوای خاورمیانه بطور کامل تغییر یابد. امروز دیگر آمریکا، ترکیه و عربستان سعودی در این منطقه سلطه ندارند.

او معتقد است امروز روسيه، ایران، عراق و سوریه جانشین آمریکا، ترکیه و عربستان در منطقه شده اند و مصر هم مواضع نزدیک به آنها دارد. اما مصر کشور بانفوذ خاورمیانه است. تشکیل ائتلاف جدید بلاتردید عامل مثبتی برای منطقه است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    8 3
    روسها و ائتلاف با ایران بمباران های صدام، شیمیایی شدنمان و کمک های روسیه به عراق، تحریم های سازمان ملل در برنامه هسته ای که با وتوی روسیه ناممکن بود، نیروگاه بوشهر که ساختش از ساخت یک کشور بیشتر طول کشید کمی دورتر 17 شهر قفقاز لطیفه بزرگ اینه که ایران با عراق و روسیه دو دشمن تاریخ معاصرش داره ائتلاف میکنه. باید بخندیم یاباید گریه کنیم ؟ خرمشهر خونین شهر شد یادته؟ منافقا امروز مهران فردا تهران یادته؟ از یه سوراخ چند بار گزیده شدن میاموزه روس و عراقی دوست ایران نیست که دشمنشه. آسمان امن ایران که 4 تا پرواز توش میشد هم نا امن کنید آسمان ایرانم بشه آسمان عراق و سوریه موشک از آسمان ما بره هواپیمای روس از پایگاه مقدسی که روزی بابایی ها از آن پرواز کردند پرواز کنه
    • سام01 IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      3 1
      گذشته را بصورت مقطعی رها کنید و در اینده در فرصتی مناسب انتقامش بگیرید اما سیاست روز دولتها بر اساس منافع اونها تعریف میشه.یعنی تغییرات سریع در سیاستهای دوست و دشمن.در حال حاضر بغیر از کشورهای نامبرده با چه کسی میتوانیم اتحاد داشته باشیم با سعودی یا ترکیه یا مصر.اینو بفهمید که نظام سیاسی عراق متحول شده و صدام در گورستان تاریخ دفن شده م متجاوزان بعثی بسزای اعمالشان رسیدند.اینطور که شما تفسیر میکنید الان هند بسبب نادرشاه باید دشمن خونی ما باشه.همه ما میدونیم در حال حاضر ایالات متحده حتی یک فشنگ هم به ما نمیده یا اگر اعراب به ما حمله کنند مثل یمن فقط نظاره گر هست.ناچاریم یکسری از ادوات نظامی حساس از روسها بگیریم و در عوض امتیازاتی مقطعی به اونها بدیم.
  • بی نام A1 ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    12 3
    ما رو به یه جنگ منطقه ای یا جهانی نکشونه این روسیه نابکار